Jag simmar, men sjunker.

Ännu en natt är här, och jag kan som vanligt inte sova. Jag bara tänker och oroar mig. Alla säger "ta en dag i taget," men jag kan inte och det går inte. Jag måste hela tiden tänka efter, och försöka planera. Många gånger vet jag vad jag vill i mitt liv, men jag planerar om för andra. Jag vet att folk kommer att skriva att jag måste tänka på mig själv mer, men jag kan inte. Jag mår inte bra när jag försöker göra enbart beslut för mig själv. Min tid innan i Australien, och tiden här och nu är så jävla jobbig ibland. För jag vet att folk saknar mig, att jag har folk där hemma som behöver mig. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att jag ska åka hem. Inte för att jag själv vill, utan för att andra vill. Kan jag inte göra andra människor glada så känner jag mig misslyckad. Jag känner att jag inte duger till. Jag försöker hela tiden bli ett bättre människa, för att förstå alla och finnas där. Men man räcker inte till alla. Det är de som håller mig vaken om natten. De är därför jag känner mig så ledsen. När jag inte kan hjälpa, och jag ser människor må dåligt så brister mitt hjärta. Folk kan till och med bli arga på mig, för att jag är så envis med att hela tiden fråga om allt. Men av hela mitt hjärta vill jag bara väl. Men det blir så många gånger fel. Jag är inte lycklig i Sverige. Jag kan inte vara lycklig här. Jag önskar jag kunde räcka till. Jag önskar att jag kunde vara bättre. Att livet bara kunde få levas. Men jag är kvar här, och hoppas. Hoppas på att det någon dag blir bättre.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cajsa Lindahl

Jag kommer aldrig sent till mina möten, det är ju det som är det jobbiga. :P men lite lättnad av att du gör det också. ^^

2015-05-12 @ 19:41:32
URL: http://cjssong.blogg.se/
Postat av: Life of Johanna

Stor kram till dig

2015-05-12 @ 21:46:38
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: purposes.blogg.se

hmm, jadu, jag kan börja med att säga att man inte kan vara lycklig på ett ställe då det inte är stället som gör en lycklig. Lycka kommer inifrån. Du behöver hitta inre frid, och det gör du om du accepterar att du inte kan vara perfekt för alla. Om där gör dig lycklig, kommer du inte kunna vara lycklig där, då du oroar dig om här.

Ställ dig frågan; vad är viktigt i livet? Och med detta menar jag inte materiella ting eller personer. Typ som fmailj, hus och liknande. Utan jag menar känsla, vad är viktigt för dig att känna? Frihet? Trygghet? Makt? Att vara omtyckt? Att vara stark? Känna dig behövd? osv.

För mig är frihet nummer ett. Utan frihet mår jag dåligt. Jag är hellre fri och hatad, än älskad och begränsad. Men det gäller inte alla. så tänk på vad som är viktigt för dig att känna.

För det är i ens innersta som måendet sker. Omgivningen har egentligen inget med saken att göra. allt runt oss är egentligen meningslöst i ren form. Det är vi som sätter betydelse och mening i sakerna, utifrån vad vi har inuti oss.

Inre frid, ger ett frid i livet. Ett kaotiskt inre, ger ett kaotiskt liv.

Du kan inte räcka för hela världen, men du räcker för dig själv. Och det duger. Alltid. kom ihåg det <3

2015-05-12 @ 23:19:27
URL: http://purposes.blogg.se/
Postat av: ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Det är så jobbigt att känna så... Hoppas du snart mår bättre! Kram

2015-05-13 @ 11:46:41
URL: http://evahle.se
Postat av: Steffi "Bull"

Gumman, du ska bara veta hur imponerad jag är över dig, att då våga åka iväg helt ensam till ett nytt stort land. Jag vet hur länge du längtat efter detta, försök (hur svårt det än är) att tänka att vi här hemma kommer alltid finnas kvar, och riktiga vänner är glada för din skull och skulle inte vilja att du kommer hem bara för deras skull.
Du är så himla omtänksam, för omtänksam för ditt eget bästa ibland. Ta hand om dig själv och njut så mycket du bara kan av den tiden du har i australien..
Finns alltid här om det skulle vara något, jag är bara en "skype-fika" bort ;)
ÄLSKAR DIG BILL <3

2015-05-13 @ 15:23:57
URL: http://bunnee.blogg.se
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Så länge du vill stanna så ska du stanna. Jag vet att man oftast vill göra som alla andra vill, men man måste lära sig att följa sitt eget hjärta, hur svårt det än är.
kram

2015-05-14 @ 10:17:38
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0