There's something in my head.

Var ett tag sen som jag skrev min vecko resume. Föra veckan så började jag ju nya jobbet ialf, packade upp från resa, fixade med lite saker, lekte med Alexander, var tjejcoach och var med Jonas. Den här veckan har jag jobbat, ringt lite samtal och fixat med lite grejor. Varit tjej coach, gått på stan två dagar och shoppat, en gång med Rebecca och en annan dag med Ella och Devin.

I fredags tänkte jag vara hemma och vila men vart en spontan kväll med Matilda. Kina buffe på ming palace och bio. Myckte trevlig och behövlig kväll! Tack för du finns hjärtat♥

Igår åkte jag till Jonas, skulle ju bli en lugn kväll. En kompis till han skulle komma över för att grilla och kolla film, trodde vi....Det slutade med att Nicke, Jimmy, Sebbe, Fabbe, Rebecka och Max kom dit med MASSOR alkohol. Jag hade ju tyvär fått säga nej till min fina Natta att komma på hennes fest för att jag inte skulle festa nu när jag inte är frisk och mitt blodsocker krånglar. Men det kändes så tråkigt att bara sitta där och inte dricka och sen inte hänga med ut. För jag älskar ju att festa! Så det blev fullt öss helt enkelt, känner mig dum mot Natta nu bara ( men var ingen som ville köra mig till henne, förlåt gumman!) Så blev utgång i Motal. Mådde ju inte alls bra sen ialf, så var ju ett bevis på att jag skulle stannat hemma! Men jag behöver flippa ut, får skylla mig själv att jag aldrig blir frisk och mår skit idag! Men man lever ju bara en gång! Idag har vi segat och tagit en glass i solen!

Before I die/ Have done part 1.

Finns ju massor listor och bilder på saker man borde göra, eller vill göra innan man dör. Så jag har tagit de bilder på de saker jag gjort hittills. Sjävklart har man egna drönmar, visa har man uppfyllt andra inte, Men min lista ska fyllas på hela tiden. Finns sååååå mycket jag vill göra, blir aldrig nöjd!

Gamla stan i Albuferia.

Kärlek är glädje och smärta.

Att lida är svårt.
Att lida utan att älska är svårt.
Att älska utan att lida är icke möjligt.
Att älska är svårt.

Jag lekte galen eller något när bilden togs Jag är konstig jag vet. Jag flippar ut.

Väska från Portugal.

15 euro och den rymmer så bra! Perfekt när man ska sova över hos nån kompis en helg, eller kanske ha som tränings väska?.

Let's go to the beach.

Personlig assistent.

Vet att folk är nyfikna på hur det gick med  det nya jobbet jag skulle prova på. Fick ju ons-fre föra veckan för att prova på om det skulle funka för mig och även för dem att ha mig där. Så det var absolut inget säkert att jag skulle få jobbet eller så som vissa verkar trott.. Men, special pedagogen och en av deras lärare gillade mig så jag fick helt enkelt jobbet. De tror de kommer funka bra, de tycker jag är duktig fast att jag egentligen inte har någon erfarenhet av just ett sånt här jobb. Det är väldigt tufft och komplicerat om man säger så.

Men en så längre trivs jag. Ja har kul, jag har massor att lära mig och jag har bestämt mig för att jag ska hjälpa den här killen, vi ska utvecklas tillsammans och även om jag bara har sju veckor kvar då jag bara har jobb till skolavslutningen ( som det ser ut just nu) så tror jag att mycket kan hända. Han är en fin kille som bara behöver stötning på vägen!

Det jobbiga är att jag måste gå upp 05:45 mån -fre för tåg och buss passar inte som vanligt. Men rätt skönt att vara frame 07:30 i Mjölby redan. Då slipper jag stressa till jobbet för är en lite bit att gå sen kan jag äta frukost innan jag börjar jobba. Ska jobba 70 procent så kommer sluta mellan 13-14 varje dag och jag skippar rasten. Lönen har jag inte äns frågat om, hahaha kanske knäppt men jag känner att det här är en bra chans för mig att lättare komma in på fritidsledar linjen, få en ny erfarenhet, lära mig massor nytt, få nya kontakter och ytterligare en merit att fylla på cvt med! Så pengarna är det minst viktiga! :)

Hotellanlägningen.

Utsikten från balkongen.

Runt om hotellanlägningen.

Cerro mar.

Hotellet vi bodde på hade lägenheter inne i själva hotellet, där de hade resturangen och receptionen. Sen fanns de fyra lägenhetshus till, så vi bodde "utanför" hotellet, typ en gång i mellan. Fanns tre utomhus pooler och tre-två inomhus pooler fanns även ett stort gym och två-tre mindre. Jag var ju sjuk hela veckan så fick tyvär inte träna. Men hotellet var jätte fint, världens utsikt och massor söta trädgårdar överallt.

Våran lägenhet.

Fler bilder från hotell anlägningen kommer.

På väg till Albuferia.

Först vart det fyra timmars buss färd till Göteborg. Sen fick vi sitta på flygplasten i 5 timmar där vi försökte sova och inte frysa ihjäl.

Fick underhålla oss me kortspel bland annat.

Matsäck. hade vi självklart med oss.

Glad att lämna Sverige och inte glad för att komma hem till samma väder..

Fick ialf mat på alla fyra flygpans resor.

Vi fick byta flyg i Frankfurt men då behövde vi bara vänta någon timma. När vi kom fram till Lissabon så
var det strålande sol. De ända dagarna det var det var ju när vi kom dit och skulle hem. Fick njuta av vädret inne i en buss som tog oss tre timmar till Albuferia.

Oh mer bilder konmer att visas från våran fantastiska vecka.

Bilder från påsken.

Home.

Jag är hemma igen och det känns ärligt talat skit att vara hemma. Hela jag är ångestfylld av allt jag måste göra. Ja har haft en av de bästa veckorna i mitt liv och allt har hänt, allt som ska hända och allt som kanske inte borde hända. Men jag är kär, kär i den veckan som varit och jag vill tillbaka igen!

Flygresan hem var jobbig kan jag lova! Fick lämna hotellet redan halv sju för de första skulle med flyget vid halv tolv. Vi fick inte åka fören vid 17 och då var det försenat med. Så fick springa som fan när vi skulle byta flyg, men vi hann precis. Kom hem runt fyra imorse och eftersom jag inte visste hur länge flyget skulle bli försenat så bestämde vi att jag skulle vara ledig och börja jobba imorgon istället. Vi har inte haft så bra väder, mycket moln och enorm blåst, av alla 51 stycken var det 5 stycken som fick färg, jag är bara lite röd och blek. Så mobbas inte! Sista dagen var det självklart klar blå himel, typiskt min tur men hann njuta av det en stund.

Vi har shoppat, gått i gamla stan, festat, gjort massor buss, tagit kort, ätit god mat, gått vilse, åkt till ett litet samhälle. Åkt runt i Albuferia, jag har badat i havet och poolen. Vi har gått längs stränden, chillat på hotellet, spelat spel, sjungit, dansat. Skrattat i mängder, flumat, varit knäppa och bara varit så glada. Vi har träffat på härliga människor och världens mest töntigaste eller komplicerade människor..Det är så mycket som har inträffat och jag har så mycket att berätta, men whats happend in Portugal stays in Portugal.. Eller? ;)

Orkar inte lägga in bilderna nu så ni får en bild på mig och Carro från julafton 07.

P.S Jag är rätt sjuk nu efter vilda dagar och sömnbrist, sovit 12 timmar på typ 3 nätter.Sen har jag skadat mig rätt rejält men nu kan jag gå rätt normalt igen. Tjohej jag är bäst. D.S

Mot Portugal!

I torsdags jobbade jag 10-16.30 sen vart det hem för att sova typ. Somna redan vid 19 och sov i 13 timmar, sjuk tjej igen. I fredags fixa jag det sista på mina ansökningar till plugg i höst, damsög och dammade i rummet, hjälpte mamma att fixa med lite saker och hade ett litet hemma spa med hårinpackning, anisktsmask,body scrub, rakning och footpeeling. Igår var jag i Tornby med Jonas, packade och bakade tårta. Idag har släkt och familj varit här för påskmat och nu är Carro här. Vi åker två i natt till Göteborg för att ta flyget vid 11, är byte och allt så är inte frame i Lissabon fören 16 och då tar det tre timmar med buss till hotellet sen. Segt, men vi åker ju med 49 stycken till eftersom vi följer med en löparklubb som min mamma är medlem i så vi kommer tyvär få åka med olika flyg. Därför vi får vänta så länge på flygplatsen på vårat. Vi kommer inte träna med dem utan tränar för oss själva, vi är ju inga löpare. Kommer hem på måndag natt vid 3, 4. Kommer troligen inte blogga så blir en paus! Vi är jätte trötta nu och jag är lite sjuk men ska försöka sova på bussen sen istället och flyget så vi håller oss vakna nu.

Hoppas att ni får det bra. Vi ser i fram emot en fantastisk semester där allt kan hända!

Jessy - Rain.

Nytt jobb?

I onsdags hade jag två missade samtal från något nummer jag inte kände igen, tänkte att de ringer väl igen om de vill något. De hade ju inte lämnat en meddelande så kunde ju inte vara så viktigt. Men när jag står och väntar på bussen så ringer de igen. Det var från en skola i Mjölby. Hon som ringde berättade att rektorn ville träffa mig för en interjuv. Jag hade sökt ett jobb där som personlig assistent, var nog i höstas eller om det inte var ännu längre sen som jag sökte det?. Rektorn ville träffa mig redan på torsdagen men då hade jag ju redan jobb så frågade om det gick bra att han ringde mig? Det gick bra, så i torsdags morse ringde han. Så den 17 april ska jag åka till Mjölby och vara personlig assistent åt en kille i tvåan. Känns det bra första veckan så har jag jobb där fram till skolavslutningen. Aaaee vad galet allt kan bli. Kommer hem 3-4 på natten den 16 så lär vara trött då jag ska vara där 8 på morgonen redan. Men vi kör! Tror jag kommer jobba 50 procent ungefär så lär inte bli rik på det här jobbet. Men ytterligare en erfarenhet och en perfekt merit för att komma in till fritidsledare programet till hösten. Wooopa, jag är nöjd!

I wanna live life, and be good to you.

Föra veckan.

I tisdags
var jag på möte på Arbetsförmedling, får ju 136 kr de dagar jag inte jobbat ( ej helg då) Men nu skulle jag gå med i något som heter Job?. Aja nån slant mer får jag då annars blir det direkt ingen skillnad, aldrig träffat min handläggare förut eller fått nån hjälp så. Sen vart det att göra lite ärenden och sen ha ett möte till. Efter det vart det att shoppa inför Portugal med Carro. I onsdags låg jag hemma och mådde piss. Var ute och gick en 70 min på kvällen ialf. I torsdags körde jag ett latinsk aerobics pass och sen var jag med Emil på kvällen. Han bjöd på mat och öl, så blev det att snacka och lyssna på musik. Fin kvalitets dag! I fredags körde jag ett pass från Jillians dvd band. Sen gick jag på stan med Natta en stund innan vi drog hem till henne för käk,film, prat och tv. I lördags fixade jag med lite grejor, skulle tränat med men kände att min hals behövde vila då jag hade lite små ont så slappade och var med Jonas senare på kvällen och söndagen var jag också med honom och myste.

Den här veckan.
I måndags träffade jag Ia en snabbis, gick en powervalk på 7km, fixade med lite saker och ringde till Axevalla folkhögskola för att få svar på mina frågor. I tisdags jobbade jag 8-13, var på teater med en förskoleklass. Teatern handlade om Cowboys och indianer, bra var den! Sen var jag med Rebecca och tränade en timme på motions cyklen.
Idag har jag jobbat på en garanti förskola 8-15 och sen vart tjejcoach på diva!

Bild från en djurpark i Bulgarien.

Det roligaste landet?

Kom på att jag inte svarat på Saras sista fråga, då hon undrade vilket land jag hade roligast i. Så får dra en resume av vad jag tyckte om länderna.

Danmark. Hade jätte kul när jag var i Leogoland såklart. När jag var i Köpenhamn och Helsingfors så var det jätte varmt och vi gick massor. Så det var ju rätt jobbigt men om jag var där i flera dagar hade jag nog haft väldigt kul.

Finland. Jag gillade inte Helsingfors och Åland är väl mysigt men jätte kul hade jag inte där.

Grekland. har ju bara vart på Rhodos där och som jag skrivit innan så tror jag att jag hade gillat en annan ö bättre. Även om jag hade en del skoj i Rhodos med.

Estland. Båt resan dit var ju skit kul. Men omöjligt att säga om landet är kul då jag bara var i Tallin i några få timmar och det spö regnade.

Berlin. Det var väldigt spännade att vara i Berlin, var och tittade på en fotbollsmatch också och det var skit kul!

Spanien. Hälsade ju på mina kompisar där och gjorde en del äventyr så kul hade jag!

Marocko. Jag älskade Tanger, var så spännande att åka dit, hade gärnat velat stanna mer en än dag.

Kroatien. Hade ju en hel del roliga äventyr där med Matilda. Men tror inte jag haft lika roligt om jag inte haft bra sällskap!

Italien. Venedig är ju så vackert men räckte med att vara där i en dag för att hänga där i en vecka verkar inte jätte
kul?

Irland.Ute livet i Dublin var så jäkla annorlunda och häfigt, folket där är så härlig och mina och Steffs äventyr är oförglömliga!

Bulgarien var en sjuk resa. De som känner mig och Irini förstår! Festställena är ju så roliga!

Kina var roligt att vara i för fanns så mycket att se, så mycket att upptäcka!

England London är ju en fantastisk stad som man har roligt i ett par dagar.

Lettland. Riga är en mysig stad men inte värsta rolig utan mest mysig.

Polen. Jag gillade inte folket i Polen så det är också mest mysigt att se men inte värsta skojiga landet?

Frankrike Paris. Hade fruktansvärd otur i Paris men jag vill gärna åka till andra ställen i Franrike då det verkar vara mycket att se och verkar kul!

Alltså jag hade ju kul i varje land på något sätt. Allt handlar egentligen om vilket sällskap man är i, vad man gör, vad som händer, hur vädret är och ja allt. För blir man bestulen som jag vart i Paris så har man ju inte så roligt längre.

Men kina var den staden som jag ändå känner att jag hade mest roligt i för alla fantastiska upplevelser och där hade man kunnat stanna länge.

Men sen hade jag så jäkla kul i Dublin för allt var så nytt och spännande när man gjorde praktik där.

Sen är min Cray resa till Bulgarien oförglömlig.

Min shopping i mars.

Skor 149 kr bälte 79 kr och Naggelack 29 kr från H.M.

Shampo, balsam och ansikt servetter till Portugal. 20kr st från Åhlens.

Tights 79? solbrillor 79? och armband 49? Hade rabbat och presentkort så betalade bara 100 kr för det här, så vet inte vad det kostade egentligen. H.M är det ifrån ialf.

Strumpbyxor att ha i Portugal. 69 kr? Från Lindex.

Älsklings väska från Glitter 199kr.

Skjorta från H.M 99 kr.

Kofta 100 kr H.M

149 kr från Cubus.

Solkräm från apotekt 129kr.

Mycket shopping denna månad men så blir det när jag behövde lite hygienartiklar, strumpbyxor, kofta och lite annat till Portugal. Sen vill man ju ha lite nytt med. Kan ju shoppa en hel del när jag shoppar för skapliga priser, inte festat sen nyår, inte fikar och äter ute massor. Men nu får jag se till att komma ihåg att spara pengar varje månad med så det inte blir för mycket shopping. Men shoppar ju bara det jag har råd med och har alltid pengar kvar varje månad. Så ni behöver inte oroa er:)

Tips till Portugal?

Är det någon av er som varit i Portugal? Algarvekusten eller kanske till och med i Albuferia som jag och Carro åker till nästa måndag! Känner ni kanske någon som varit där? Eller bara hört något bra eller dåligt om det? Berätta då! Jag vill veta allt. Goda maträtter, shoppingställen, sevärdheter, krogar, vilka tider går man ut och festar? Något ställe man bör undvika att besöka eller någon maträtt som inte brukar vara god där? Resturanger, cafer? Ska man åka taxi, buss, hyra bil? Internet sidor eller någon speciell bok som som kanske har bra fakta om Portugal?

Har kollat runt lite själv på internet och tänkte kolla om biblioteket har någon resebok, men vill ju gärna ha personliga tips av folk som vart där, folk som har haft nära och kära där och så :).