Hur jag mår?

Hur mår du? Den jävla frågan hatar nog jag. Jag svarar oftast väldigt fort med att jag är trött eller att jag mår bra. Men frågan är hur mår jag egentligen? Jag har nog aldrig kunnat svart helt ärligt på den frågan. För iband vet jag inte ens själv. Just nu sitter jag och försöker göra mina läxor, medens mina tankar är helt någon annan stanns. Är jag redo för att öppna mig själv, berätta om saker jag varit med om som ingen annan fått höra förut? Blir man någonsin redo för att blotta sig själv? Nej. jag tror faktiskt inte det. Men jag tror man måste ha styrkan och viljan till att vilja förändra sin situation. För det vill jag. Jag vill inte ha den här ångesten för att gå till skolan, jag vill inte ligga efter. Jag vill inte vara livrädd för att behöva bli sårad, jag vill inte ha mardrömmar och vakna varje natt. Jag vill ha kul, kunna göra bra ifrån mig. Kunna vara mig själv, även bland de som inte tycker om mig för den jag är. Ibland känns det som jag ska explodera. För jag tar hela tiden på mig för mycket, fokuserar på det som jag tror ska bli lättare och gömmer det som är svårt. Jag vill bara kunna vara en superwomen hela tiden som klarar allt. Men ingen kan vara det hela tiden och vi alla måste prata av oss någon gång. Jag måste bara lära mig att hålla fokus på några saker och inte på allt samtidigt. Har jag gjort en läxa ska jag vara nöjd, inte vara missnöjd för att jag alltid tycker att jag kunde gjort bättre. Jag har ingen aning om hur man älskar sig sjlälv. Jag beundrar er alla som gör det och ni ska vara stolta för varje prestation ni gör. Det spelar ingen roll om det handlar om att ni klarat ett prov, städat, eller hjälp någon annan. Det finns inga små prestationer, för jag tror att många gör mer bra saker en vad vi själva ser. Folk är värda mer uppskattelse och kärlek en vad en vad en del får. En dag ska jag må bättre i mig själv och kunna göra allt jag vill, för det måste ske!
 
Bild ifrån 2012.
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag känner igen mig i lite av det du skriver

2014-01-14 @ 23:32:22
URL: http://stalmanda.blogg.se
Postat av: LIENE

sv: Jag tror det verkligen :)

Fint inlägg. Tack för att du delar med dig så djupa saker.
Önskar dig det allra bästa!

2014-01-15 @ 08:22:30
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Nelly

Så trist :/ Hoppas att 2014 blir ditt år! :)

2014-01-15 @ 11:33:40
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: Annika

Du är så fin och bra som du är och jag hoppas att du förstår det!

2014-01-15 @ 11:44:07
URL: http://bringblingtoeverything.com
Postat av: Felicia

Jag håller då med dig, känner igen mig, kan känna som dig ibland när någon frågar hur jag mår, vad ska man svara? finns det alltid ett självklart svar? nej..


puss

2014-01-15 @ 17:21:44
URL: http://fjaelkis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0