Jag talar ut..

Jag kan knappt sätta ord på saker längre. Hur ska jag förklara så någon förstår? Jag vill inte ses som någon svag människa som tycker synd om sig själv eller som bara gnäller och ger upp. Men jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag orkar inte ta upp saker med folk. Jag har vänner, men mitt i  allt så känner jag mig så ensam. Mina värsta dagar har jag aldrig pratat ut om. Minnen ger sig aldrig och jag känner mig helt värdelös. Vad en folk säger så är det allt negativt jag fått höra som ekar inom mig om vad jag egenligen är.
 
Det här året har varit det värsta jag upplevt. Jag kan inte ens räkna på hur många gånger jag blivit sviken och behandlad illa. Alla säger bara att jag ska skita i folk som gör mig illa. Men jag kan inte bara sluta tycka om folk sådär. Har jag älskat någon så har jag verkligen gett bort en del av mig själv. Jag kan inte sluta tänka på andra. Jag vill alltid prioitera alla andra först. Jag vet att jag förstör mig själv igenom att låta folk påverka mitt mående negativt, men jag kan inte kontrollera allt.
 
Jag är så trött på skolan, så trött på folk här. Jag har aldrig känt mig så illa behandlad och sviken som jag gör nu. Jag saknar så mycket i Linköping, men jag har panik för att flytta tillbaka dit. Saker i den staden har gjort mig så illa. Jag vill inte tillbaka dit och bo där igen. Jag tror aldrig att jag kommer bli bra nog som fritidsledare. Jag undrar vad jag gör här? Jag orkar inte ens göra mina läxor längre.
 
Jag hatar mig själv för att jag låtit ilskan ta en del av mig. Jag som alltid brukar ta mig igenom allt och se livet med glimten i ögat och vägen till det positiva.
 
Det gör så ont att vara så hjälplös, när jag av hela mitt hjärta vill rädda min bästa vän ifrån allt hon går igenom. Jag vill ta bort allt och göra dig frisk. Jag kan bara inte förlora dig.
 
Vården är hemsk, jag orkar inte alla nedslag. Min diabetes gör mig sjukare. Jag orkar knappt bry mig längre, för jag får ändå inte den hjälp jag behöver. Ingen har tid och ingen bryr sig.
 
Jag har mina drömmar och mål. Men just nu orkar jag inte äta ordentligt, jag sover knappt, jag är mer arg och ledsen en glad. Jag är stressad och orolig. Jag har blivit något som jag inte kan acceptera. Jag måste hitta rätt bit på vägen, för det här dödar mig.
 
Jag håller på att gå in i väggen, jag vill för mycket och jag bryr mig för mycket. Ångesten äter upp mig när jag inte klarar av de jag vill göra. Varje minut är en kamp, jag måste börja bearbeta allt ifrån mitt liv. Till slut kan man inte gömma allt längre, det tar stopp.
 
Men mitt i allt vill jag fortfarande säga hur tacksam jag är till de som ger mig fina komplimanger, till de som tror på mig och till de ytterst få som aldrig svikit mig. Jag är tacksam för att ha ett hem, att jag har vänner och att jag kan äta mig mätt. Att jag  inte lever i något krig, förutom med mig själv. Varje dag är jag tacksam för allt det fina som jag har, för det är de som inte fått mig att ge upp. Så tack.
 
 

Kommentarer
Postat av: Nelly

Usch så tråkigt att höra :( Men hoppas det vänder för dej snart!

2013-12-11 @ 22:15:15
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: ice - kubiix - ruffs

Hjärtat.. Vad händer? Mina sms verkar inte komma fram.. :(

2013-12-12 @ 14:33:05
URL: http://lakubix.blogg.se
Postat av: Liene Svärd

Tack för lycka till:et :)

Du är underbar person. Du borde inte må så här. Tillåt dig vara svag om du är, det är vi alla innerst inne. Jag ville inte heller erkänna det, men jag var tvungen att erkänna att jag är svag och behöver mer hjälp än vad jag trodde.

Svar: Tack för dina ord! <3
kristin samuelsson

2013-12-12 @ 19:18:35
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Johanna - A dream as model ♥

jobbigt :( <3

2013-12-12 @ 20:10:04
URL: http://jonza.blogg.se
Postat av: Milina Salihodzic

Hoppas det vänder snart! Du är starke än vad du tror <3

2013-12-13 @ 14:43:42
URL: http://milina.blogg.se
Postat av: Gubben

Tråkigt att du inta har/mår så bra. Komma med goda råd, nej tror inte man kan göra det då dina upplevelser/känslor är något som du har och måste bearbeta själv. det ända jag kan komma med om det nu är till någon hjälp är att vi alla har uppgångar och nedgångar. Tror att det är nedgångarna som gör oss till bättre mäniskor. Jag är fullt medveten om att du är en tjej som klara av utbildningen och bli en av de bästa fritidsledarna vi sett!! Stå på dig tjejen!!

2013-12-15 @ 07:58:08
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Annika

Det är så ledsamt att läsa att du är nere nu. Du är en av de finaste människorna som vi "lärt känna" och du tänker alltid på andra och engagerar dig för att hjälpa.
Ta en dag i taget och tänk på dig själv för en gångs skull!

Svar: Tack! :)
kristin samuelsson

2013-12-15 @ 10:39:37
URL: http://bringblingtoeverything.com
Postat av: Felicia

Jag kan verkligen förstå dig, och när man lämnat bort en del till någon och sen tar dom den, så vet man inte vad man ska göra, hade jag inte träffat min kille tidigare iår hade jag förmodligen krashat totalt. Du är stark och du har så mycket som sker i livet, men samtidigt måste man få vara svag ibland, gråta, få kramar av dom som ännu bryr sig, skriva av sig, skrika och bara få ur sig saker.

Även om det bara är via skrift så vill du någonting så får du gärna skriva till mig, det tror jag du vet.

Många kramar och ta hand om dig.

Svar: Tack så jätte mkt! <3
kristin samuelsson

2013-12-19 @ 20:48:00
URL: http://fjaelkis.blogg.se
Postat av: Erica

Jag hoppas att det på något sätt känns bättre snart. För du är värd så mycket bättre än det här. Du verkar vara en så fin människa. <3

2013-12-22 @ 16:17:05
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: gubben

Vill bara önska dig ett Gott nytt År!!

2013-12-30 @ 18:04:39
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0