Att alltid bli sjuk.

Idag skulle jag jobbat 7:30 till 14 och sen varit tjejcoach resten av dagen/kvällen. Men när ja vaknade imorse var jag jätte yr och det var inte för att jag hade lågt blodsocker. Hade ingen krafts alls i kroppen och såg nästan inget. Så jag fick helt enkelt sjukanmäla mig. Efter att jag varit uppe och ätit fukost började jag att må sämre igen. Det kändes som hela kroppen kokade, hjärtat slog jätte fort och sen böjade de slå sakta men hårt, kändes som att de skulle sluta slå helt. Somnade sen och sov till 15. Jag är ofta förkyld och har ont i huvudet. Jag tränar och äter bra ändå är jag sjuk  minst en gång i månaden. Det ä tufft, inga läkare tror på mig, jag äter extra vitaminer och gör det man ska för att hålla sig frisk, men jag lyckas inte.

Jag är oftast väldigt stressad och har mycket att tänka på så jag tror att de beor mycket på det. Jag tycke att det är rätt tufft att vara timvikarie då jag hela tiden kommer till nya ställen. Nya namn, nya regler och ja allt blir nytt. Jag oroar mig alltid för att komma försent, inte hitta till stället, att de inte ska gilla mig och att jag inte lyckas nå ut till de jag ska ta hand om. Min hjärna går på högvarv hela tiden. Jag få oftast veta nån dag eller några dagar innan var och vilken tid jag ska jobba. Det blir jätte svårt att planera sina dagar och jag känner att jag inte orkar och hinner med allt jag vill göra. Vilket ger min ångest.

Jag måste lära mig att jag inte kan göra mer en mitt bästa, att det är okej att göra fel. Jag måste sluta ställa så höga krav på mig själv. Jag vet inte hur jag ska lära mig. Jag oroar mig alltid för mina nära och kära med och hur ska jag klara av att sluta tänka på de kompisar som jag vet mår dåligt och när ska jag sluta att vara livrädd för att mamma ska lämna mig. Jag måste ju fixa det här, för allt det här gör mig sjuk. Jag är så utmattad nu, jag fixar inte att jobba mer en 4 dagar i veckan. Min kropp värker så jäkla mycket efter varje dag och det bli bara värre. Kanske måste jobba 2 dagar i veckan ett tag för att få tillbaka orken? Något måste ialf göras annars kommer jag bli så sjuk som jag var i sommras när min diabets kraschade av all stess och det vill jag inte gå igenom igen, gjort det för många gånger redan!

Ge  gärna tips på saker som får er att bli lugna och inte tänka på saker hela tiden. Det kan vara boktips, filmer, tränings tips, avslappnings övningar, roliga grejor att komma iväg till. Allt är välkommet.


Turkiet 05.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Inte alls kul :(



puss

2012-03-29 @ 00:09:17
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: Annika

Det bästa tipset jag kan ge dig för att slappna av på riktigt är cd skivan "upplev Yoga Nidra" deras djupavspänning är fenomenal. Du måste se till och ta hand om dig vännen!

2012-03-29 @ 06:37:47
URL: http://bringblingtoeverything.com/
Postat av: LIENE

sv: Ja, likaså är ju socker bra i måttliga mängder men det är lätthänt att vi äter för mycket av det.

2012-03-29 @ 07:48:21
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: linda - en vimsig mamma

vad tråkigt att inte läkarna tror på dig =/ vad är de för stil, dom borde ju kolla upp det! kram

2012-03-29 @ 10:07:10
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Jennica - mamma till Melwin

Hej! Jag har en ny blogg nu. Vill du att vi ska fortsätta följa varandra via bloglovin så lägg till min nya blogg - mammajennica.blogg.se



/ jennica.spotlife.se

2012-03-29 @ 10:26:36
URL: http://mammajennica.blogg.se/
Postat av: Jennica - mamma till Melwin

Hej! Jag har en ny blogg nu. Vill du att vi ska fortsätta följa varandra via bloglovin så lägg till min nya blogg - mammajennica.blogg.se



/ jennica.spotlife.se

2012-03-29 @ 10:26:37
URL: http://mammajennica.blogg.se/
Postat av: Vivi

Jag känner igen det där, jag har också flängt mellan jobb och det är aldrig bra. Jag håller verkligen tummarna för att du hittar ett fast jobb eller iaf ett längre vikariat :(

Själv är jag i en situation där jag faktiskt träffat en läkare som gett mig en remiss till en psykolog/kurator pga stress (även om min inte kommer av att flänga mellan olika jobb).

Det är inte alltid det lättaste, men går man till läkare är det viktigt att inte förminska sig själv eller sympomen som vi "duktiga flickor" ofta gör.

Annars är det nog att ge sig själv egentid, verkligen unna sig saker på utsatta tider.

Ex: På fredagkväll ska jag hyra en film och köpa en Ben & Jerrys och mysa helt själv med telefonen avstängd. Eller att ta ett bad , läsa en bok osv. viktigast är att du i förväg bestämmer och nästan schemalägger tid för dig själv och vad DU vill göra.

Hoppas du blir piggare snart!

Kram

2012-03-29 @ 10:42:03
URL: http://www.missvivis.se
Postat av: angelina

Tack så mycket! Den kostade ynka 199 Kr och finns även i ljusrosa :)

2012-03-29 @ 12:23:19
URL: http://rollingdeep.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nej usch hatar zappa, så något sånt blir det inte, speciellt inte i sport det är så lätt man missar ett mål.... :)

2012-03-29 @ 13:00:44
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Vad jobbigt att vara sjuk..:/



Svar: Tack så jättemycket!:D

2012-04-01 @ 19:09:10
URL: http://sarabacksbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0