Kräftans stjärntecken.

Omtänksamma Kräftan sätter familjen och vännerna i främsta rummet. En hemkär och förstående natur som värdesätter långvariga vänskapsband. I relationer och samarbete kan Kräftan vara försynt och försiktig, tassa lite som katten kring het gröt. En reserverad men samtidigt social natur. Kräftan är känslig för omgivningens reaktioner och söker uppskattning och bekräftelse.

Kräftan är en romantiker som tycker om att samla minnen. Uppväxtmiljön och barndomsvänner brukar ha stor betydelse långt upp i åren. En trofast och varmhjärtad person, som är angelägen om att bevara kontakten med släkten, vännerna och sin historia. Kräftan älskar att samla foton och ägodelar som väcker kära minnen.

Vattentecknet Kräftan styrs av Månen. Det gör Kräftan sensitiv och lyhörd. En sökande känslomänniska med hjärtat på rätt ställe. Den som är präglad av detta vattentecken sträcker gärna ut en hjälpande hand. Den stora känsligheten gör att Kräftan är sårbar till sin läggning och tenderar att ta saker personligt. Samtidigt finns en outtömlig värme som Kräftan gärna delar med sig av. Det är viktigt för Kräftan att känna sig behövd och uppmärksammad, att få sympati och uppskattning. Med sin mjuka och förstående läggning får Kräftan många förtroenden och själsfränder. Den som är präglad av detta emotionella tecken söker sig gärna till roller där möjlighet ges att visa omsorg om andra.

En beskyddande läggning är kännetecknande liksom ett stort trygghetsbehov. Kräftan ställer alltid upp för en vän i nöd och behöver få uttrycka sitt rika inre liv. En kreativ ådra hör ofta till bilden. Intuitionen är stark och hemmet är Kräftans bas. En fantasifull och humoristisk känslomänniska, som gärna roar och pysslar om sina närmaste.


Oj vad det stämmer in på mig känner jag. Jag är väldigt sårbar och lyhörd. Hjälper gärna till för mycket en för lite. Många av mina vänner som jag umgås med nu har jag känt sen låg-högstadiet. Jag tycker också om att känna mig behövd och söker lite efter bekräftelse från folk.Är väldigt social av mig och tar en hel del saker lite för personligt. Så kräfta är jag allt.

Kommentarer
Postat av: Solav

sv:

2011-10-04 @ 11:18:44
URL: http://sollee.blogg.se/
Postat av: Solav

sv: oj va klantigt, hann klicka skicka innan jag ens skrivit något.



jo det är jobbigt men inte mycket mer att göra åt tyvärr.



ja det är slut, jag vet inte, han bor i uppsala och jag i ronneby och vi pratar knappt någon gång i veckan så det blir bara jobbigt. :(

2011-10-04 @ 11:19:55
URL: http://sollee.blogg.se/
Postat av: MyzaaN

så lite så :D

& tack snälla! kram

2011-10-04 @ 11:52:41
URL: http://myzaan.spotlife.se
Postat av: Chriis

fin blogg :)

2011-10-04 @ 12:14:20
URL: http://chriisgiirl.blogg.se/
Postat av: Sandra

svar: ja min syster bor i skottland nu. så hon har en skotte :) ja det hade nog varit en big deal att se honom i skottland, där är han SÅ mycket större än vad han är i Sverige. där är han gud!!

2011-10-04 @ 14:30:56
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Julia

Hihihi du älskar flätor o jag älskar dina kommentarer :D

2011-10-04 @ 15:51:36
URL: http://justjuliaa.blogg.se/
Postat av: caiza

Själv är man skorpion :)



2011-10-04 @ 16:08:09
URL: http://caizawidin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: För mig kändes det också jättejobbigt de första dagarna men sen tog jag mig samman och verkligen tänkte över varför det va jobbigt. Om det va att jag saknade honom eller om det va att jag på nåt sätt inte ville va ensam eller om det va helt enkelt att vi är menade för varandra. Och jag kom på till slut att det nog är det sista. För vårt förhållande är speciellt kan man säga. Det känns som om vi har känt varandra i evigheter och inte bara i nåra år. Så det kändes faktiskt inte konstigt att gå ''tillbaka'' till honom för han visste redan anledningen till varför jag tog avstånd och han var förstående och gav mig den tid jag ville ha. Så vi såg det som en prövning på vårt förhållande och vi klarade det, så nu är vi mer tajta än nånsin.

2011-10-04 @ 17:39:20
URL: http://sandrachristinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0