Komplimanger.

Komplimanger är det bästa man kan ge en människa. Det kan vara en så enkel komplimang som att säga, vilka snygga skor du har. Du klär i den där färgen eller vilken god mat du har lagat. Vi borde ge komplimager till folk varje dag. Alla behöver få höra komplimanger.

Nu när jag jobbat på förskolan har jag fått höra av chefen att jag är jätte uppskattad av personalen och att det är mig de vill ringa. Det är mig de ringer först. Jag vart så glad när hon berättade det. Hon erkände själv att hon var dålig på att säga sånt till andra. Men att jag var värd att få höra det.

Sen hade en gubbe och hans fru som jag jobbade hos för två veckor sen ringt till trädgårn och sagt att de bara ville ha mig i fortsättningen. Att jag var så himla bra och trevlig. Hur jäkla glad blir man inte av att höra det då? Sånt gör verkligen mina dagar värdefulla.



Bild från i vintras.

Kommentarer
Postat av: tess

Mer komplimager åt folket! Kunde inte hålla med mer =)

2011-06-03 @ 20:01:05
URL: http://latess.blogg.se/
Postat av: Sadia

håller med, det är så lätt att säga något fint och det kan verkligen göra någons dag :)

2011-06-04 @ 09:51:10
URL: http://sadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0