Inte okej?

Nej det här med att alla tjejor ska börja så tidigt med smink tycker inte jag är okej. Idag när jag var i simhallen och hade tränat så ser jag en tjej stå och sminka sig och då var klockan över halv åtta. Det är väl inte så att man drar runt på stan då eller träffar kompisar? varför ska man sminka sig om man bara ska hem?:S Det gör jag aldrig! Oh hon var väl en 12-13? Då behöver man inte äns tänka på sånt tycker inte jag. Har sätt tjejer som sminkar sig innan de ska träna med:S fattar inte! Man blir ju ändå svettig och det är väl inte så att man träffar drömkillen på gymet? Om man nu skulle göra det så ska han inte behöva se dig med massa smink för att börja tycka om dig. 11, 12 åringar idag sminkar sig och då har det inget billigt H.M smink som enligt mig inte alltid är så bra men vissa grejor funkar. Men det jag vill komma till är att de köper rätt så dyra märken, de färgar håret, pratar om killar och det värsta jag har hört va nog när en tjej som jag känner sa att hennes liv sög för att hon inte hade kille! Hon är 12 år! Hon och hennes kompisar lägger ut på bilddagboken såna där frågor som, skulle du vilja " hånga med mig? " Skulle du våga ha sex med mig" Vad är finast med mig? "Rumpan" "Brösten"  När jag var 12 färga jag håret för första gången. Jag börja sminka mig när jag var 13 men då va det endast mascara annat smink som foundation börja jag inte använda förens jag var 15 och mer dyrare  och bättre märken förens gymnasiet. Nu sminkar sig folk vid 10 års åldern så nu när det är 12 sminkar de sig som dom i min ålder och om inte ibland mer!


Blir så trött på all utseendefixering, det får folk att må dåligt och jag känner mig med pressad ibland. Att köpa kläder oftare, ha mer alternativ till olika sminkiningar, frisyrer och skor? För man hör så mycket överallt om att man ska vara så och så. Förändringen som har blivit är inte OKEJ!

Kommentarer
Postat av: It´s you and me baby ! - Roliga tävlingar pågår hos mig nu:)

Håller med dig !!

2010-02-09 @ 22:23:18
URL: http://itsyouandme.blogg.se/
Postat av: Melica

Jag går ofta till skolan utan att sminka mig även om jag ser ut som ett spöke då. Men jag har märkt att "midre smink --> mer respekt"



Du har rätt!

2010-02-10 @ 15:53:49
URL: http://melicamelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0