Frågor om resor.

Hittade en lista med frågor om resor som jag tänkte kunde vara kul att besvara. Har ju rest mycket inom Sverige som barn då vi hade husvagn, och rest mycket utomlands nu när jag blivit äldre. Så den här listan passar mig bra :)
 
Bästa resan? 
Den här frågan är alltid så svår att svara på. Jag har sätt fantastisk natur, byggnader, och fått göra massor roligt i alla ställen jag varit i. Men den resan som ligger mig varmast i hjärtat är Gambia. Gambia har kanske inte massor turist attraktioner, eller den där magiska naturen som andra ställen jag varit på har. Men kulturen, människorna. Hur det bara var att vandra runt där på kvällen. Minnen jag har ifrån där. Jag älskar folket där och jag älskar min resa jag gjorde där. Mitt livs resa!
 
 
 
Sämsta resan?
Var nog när jag åkte kryssning till Helsingfors med min mamma, syster och hennes pojkvän. De ville lägga sig tidigt och jag var jätte uttråkad. Sen när vi väl kom fram till Helsingfors så ville de gå till någon kyrka och sen bara vandra runt på stan. Jag gillar inte kyrkor speciellt mycket och heller inte att shoppa. Så var så besviken att jag inte fick se något av Helsingfors, eftersom vi bara var där över dagen.
 
Dyraste resan?
Australien.är ju ganska självklart eftersom jag spenderar pengar här varje dag. Men ska jag mer tänka på en semester resa så var det när jag åkte till kina.
 
Billigaste resan?
Måste vara Rhodos, var första gången jag flög. Min mamma betalade allt, då vi firade att min pappa skulle fira 50. Jag var också bara 13 år så hade ju inga egna fikpengar :).
 
Roligaste resan?
Säger nog Portugal, för att jag reste med min kompis Carro som under den tiden stod mig väldigt nära. Vi skrattade mycket och gjorde en del galna saker ihop.
 
Mest spontant Resan.
Nästan alla mina resor har varit mer eller mindre spontana. Jag tittar runt lite på resor när jag blir sugen och hittar jag någon jag tycker är prisvärd så bokar jag. Men ja Asutralien var ju aldrig planerat. Jag har alltid tänkt att jag aldrig kommer åka dit. Sen vart jag uttråkad en kväll och ville bort från Sverige. Httade att man kunde bli au pair. Fixade en sida på två au pair sidor, sen började jag prata med folk och några veckor senare hade jag bestämt mig för att flytta till Australien.
 
Den resan jag shoppade mest.
London. Hallå Primark?!
 
Första resan du kommer ihåg?
Det första jag kom att tänka på var när jag var i Dalarna och hälsade på min mammas kusiner(tror jag det var) De bodde på en bondgård och jag älskade deras getter de hade. Gick och kramade dem hela tiden. Tror jag var 6 år kanske?
 
Senste resan?
Om jag inte ska räkna med att jag bor i Australien nu. Så var det Barcelona i sommras.
 
Drömresemål?
Jag vill se allt ju! Men USA ska ju vara rätt häftigt att besöka har jag hört? ;)
 
Plats du kan tänka dig att åka tillbaka till?
Gambia såklart! Jag saknar det varje dag!
 
Bästa hotellet du bodde på?
Måste säga Gambia igen. Jag har innan bara bott på det billigaste hotelet jag hittat ungefär och som inte haft någon bra standard. I Gambia bodde vi på ett rätt fint hotell. Man pratade med de som jobbade där varje dag, städerskorna gav till och armband till mig och min kompis för att de gillade oss. På vårat hotell bodde även apor och sköldpaddor! :)
 
Sämsta hotellet?
Tror det måste vara det jag och mamma bodde på när vi var i Paris, det låg brevid en strippklubb och gatan vi bodde på var så otrevlig, skräpig och dyster. Gick ju inte att sova om nätterna för allt liv runt omkring. Rumet var litet och personalen var inte särskilt trevlig, eller hjälpsam.
 
Det första du packar när du ska resa?
Brukar lägga fram kläderna först så blir att packa ner dem.
 
Har du någonsin glömt passet?
Nae,fast när jag och mamma skulle till Bryssel 2013 så upptäcker jag dagen innan att mitt pass är borta. Så samma dag som vi ska flyga får vi åka in tidigare och köpa ett provisoriskt pass. Jag tyckte det var coolt för att det var rosa. Mamma tyckte inte det var lika coolt att vi fick betala 1000 kronor för det ;)
 

Kommentarer
Postat av: Vivi

Så härligt inlägg och rolig lista, jättekul att läsa. Hoppas nu allt går bra over there :) Kram

2015-05-31 @ 21:11:25
URL: http://www.missvivis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0