Dessa resor har jag fått uppleva.

Fick en förfrågan om jag inte kunde göra ett inlägg och berätta om de länder jag besökt, självklart kan jag göra det. Förstår att det är förvirrande med alla ställen jag beökt. Särskilt eftersom jag fortfarande har bilder kvar att visa ifrån Gambia resan, som gjordes föra året i Februari, och nu bor jag i min tredje stad i Australien. Där jag åker iväg på saker varje helg. Känns som jag kommer kunna blogga förevigt om mina resor, för de kommer ju faktiskt aldrig ta slut. Även om jag bättrat mig med att blogga så kommer jag heller aldrig ha tid med att göra flera inlägg om dagen. Men, åter till mina resor.
 
Danmark. Var på Legoland 1999 och tror jag även var lite i Köpenhamn och Helsingör då. Har i vilket fall Varit i Köpenhamn och Helsingör igen 2010.
Finland - Var i Helsingborg över dagen då i gjorde en kryssning. Minns inte året men tror det var 2003 eller 2004. Har även varit i Åland 2005.
Estland - Gjorde en kryssning hit också tror det var runt samma år som Finland. 2005 kanske? Var ialf i Tallin över en dag.
Grekland - Första gången jag flög var till Rhdos 2013.
Tyskland - Var på konfirmationsresa till Berlin 2005.
Spanien- Var i Furengirola 2005 och 2006 och besökta mina vänner som bodde där då,  Reste runt lite bland annat Marabella, och Mijas. Var även i Barcelona föra sommaren.
Marocko - När jag var i Spanien 2006 tog jag en tur över till Tangier.
Turkiet - Var i Side 2005.
Kroatien - Besökte Paula 2007.
Italien - Tog en dags tur till Venedig ifrån Kroatien 2006, och besökte Rom 2012.
Irland - Gjorde praktik i Irland i en månad 2009.
Bulgarien  - 2009 blev det en Resa till Nessebar, och Sunny Beach såklart.
Kina - Var i Peking 2010.
England - Var i London 2010 och föra våren på klassresa. Var även på Gibraltar när jag var i Spanien 2005 som är en Engelsk koloni.
Polen - 2011 ,reste jag till Gdansk, besökte även Sopot och Gdynia.
Lettland  - Var i Riga  2011.
Portugal - Albuferia blev det 2012.
Frankrike 2012 var det dags för Paris.
Tjeckien - Blev en resa till Prag  2012.
Belgien 2013 var året då jag besökte Bryssel
Gambia - Var på praktik i Gambia i två veckor och besökte massor platser, föra vintern.
Australien - Är boende i Australien sedan den 22 Januari 2015. Har bott i Melbourne och Darwin. Är nu boende i Brisbane. Har beaökt städer så som, Mornington Pensinula, Dandedong, Philip Island och Noosa.
 
Dessa länder har jag alltså besökt. Har gjort en del utflykter i dem och beaökt samhällen och i visa lite mindre städer. Men kommer inte ihåg vad alla heter. Jag lever för att resa, 22 länder har jag i mitt minne och varje år sliter ja för att spara ihop pengar. Jag har spenderat hela mitt sparkonto på för att resa.Pengar som skulle gått till lägenhet och körkort. Men jag valde att satsa på mina drömmar, och det ångrar jag inte en sekund.
 
Har tyvär bara bilder ifrån de två senaste åren på den här datorn.
 
 
Ni hittar fler bilder och berättelser ifrån mina resor på bloggen.

Kommentarer
Postat av: ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Kul att resa :)

2015-07-28 @ 14:26:44
URL: http://evahle.se
Postat av: johanna

Fin blogg du har!
Har frågestund på bloggen,
Kika gärna in och ställ frågor!

2015-07-28 @ 15:05:08
URL: http://nouw.com/jaxel
Postat av: N

Älskar att resa! Bästa som finns!

2015-07-28 @ 19:53:48
URL: http://nouw.com/nathaliemaria
Postat av: Skogsraah ☾

Wow! Helt klart avis!

2015-07-28 @ 22:23:46
URL: http://skogsraah.se
Postat av: Klara Andersson

åå vad härliga resor!

2015-07-29 @ 00:12:03
URL: http://klarrelito.blogg.se/
Postat av: Erica

Wow, du har verkligen rest mycket! :D

2015-07-29 @ 15:24:23
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Joy Malou Schubert

Vilken fin dröm, att få uppleva alla dessa fantastiska platser! :) Underbart att se. Vilken plats är din favorit? :D

Svar: Alla platser jag besökt har sin grej. Går inte egentligen att ha en favorit. Men ska jag välja är det Gambia. Inte för att det är finast där. Har varit i andra länder som har mkt finare stränder, byggnader och natur. Men för upplevlesen jag fick när jag var där och folket jag lärde känna.
kristin samuelsson

2015-07-29 @ 18:53:16
URL: http://nicolinda.blogg.se/
Postat av: MADDISENJ.SE

Tack tjejen. Många härliga resor där!

2015-07-30 @ 10:20:55
URL: http://maddisenj.se
Postat av: ♀ P E A C E R E V ♀

Det var många länder du sett, wow imponerande! Nu fick jag en bättre bild av det hela^^ Coolt med Kina!

Du borde åka till Indien och typ Chile eller något Då kommer du ha fått en blandning av alla kulturer ^^

Svar: Kanske blir Iniden nästa år, funderar på att läsa en internationell kurs där man har praktik i Indien i tre månader. :)
kristin samuelsson

2015-07-30 @ 13:06:21
URL: http://peacerev.com
Postat av: nicolinda.blogg.se

Jag förstår vad du menar. Varenda plats har sin skatt.

2015-07-31 @ 02:39:03
URL: http://nicolinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0