Varför jag ska plugga i en annan stad.

Den stora frågan som väldigt många ställt mig nu de senaste månaderna tänkte jag förklara lite mer. Ni som läst den här bloggen länge kanske minns att jag sökte till valla folkhögskola föra våren? Den som ligger bara 2 kilometer från där jag bor nu. Jag blev fjärde reserv och bestämde redan då att om jag inte fått någon fast tjänst eller något annat inträffat skulle jag söka till fritidsledarlinjen igen. Så jag blev ju tjejcoach på diva då jag märkte att det nästan var ett måste att ha erfarenhet för att söka in. Jag började även då ångra att jag inte sökte in till andra skolor och satt därför och kollade igenom alla folhögskolor i Sverige med den linjen ungefär tusen gånger. Till slut bestämde jag mig att söka in till Axevalla och Karlskoga då jag tyckte det hade mest intressanta inrtiktningar på fritidsledarlinjen då alla har olika. Jag satt och funderade på om jag skulle söka in till Valla eller inte tusen gånger om men bestämde till slut att inte göra det då jag hade sökt lägenhet i ett halvår utan att få någon då det är bostadsbrist och de kostar rätt mycket att bo här.
 
Jag har velat flytta hemifrån så länge jag kan minnas så den största anledningen till att jag flyttar till en annan stad är för att jag inte får lägenhet här. Hade jag en lägenhet hade jag sökt in till Valla. Sen har jag i flera år velat komma bort från Linköping då jag aldrig känt mig så hemma här. Jag har inte lika bra vänskap med min kompisar längre även om jag fortfarande har några jag står nära men det är inte samma som förut, om man inte räknar med Natta då. Jag och Jonas har alltid haft distans förhållande och bara träffats på helger. Har vi klarat av det i i 3/5 år ska vi väl fixa det två år till om det är meningen? Jag kanske inte trivs i Karlskoga heller men det är ialf en ny stad även om ja varit i Örebro ett antal gånger. Men det är nya vänner, ny skola, nytt hem och jag hoppas den här förändringen kan få mig att lära mig massor och få må bra. Jag hoppas jag fixar de här två åren och det kan vara något för mig. Det är ju självklart en chansning när de ända jag vet är att jag vill jobba med människor och hjälpa dem, passar det inte mig har jag ialf försökt.
 
Albuferia. Nån gång i livet skulle jag vija bo utomlans även om det bara är för några månader.

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Det kan vara riktigt skönt att komma bort från sin stad lite, så jag hoppas att det löser sig till det bästa för dig :)

2012-08-18 @ 13:19:05
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Nelly

Det är inte alltid man trivs i sin hemstad - hoppas att du får en bra nystart! :)

sv: Ja, verkligen! :)

2012-08-18 @ 14:49:46
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du ska se det kommer gå jätte bra, och skulle du inte trivas kan man alltid flytta hem igen :)

2012-08-18 @ 14:49:51
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Sara Ekman

Hoppas det blir bra :)

2012-08-18 @ 15:14:32
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: LIENE

Om du vill hjälpa människor kommer du nog lyckas:)

2012-08-18 @ 17:54:04
URL: http://lienes.blogg.se
Postat av: anna

ibland blir det jäkligt bra med en förändring! hoppas du kommer trivas :)

2012-08-18 @ 20:39:06
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
Postat av: anna

ibland blir det jäkligt bra med en förändring! hoppas du kommer trivas :)

2012-08-18 @ 20:39:10
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0