My sister's keeper

Igår kväll  innan jag skulle sova såg jag den här filmen.





Handling

Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 15-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator. Men 11 år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.


Min åsikt

Det tog ett tag innan jag fatta allt i filmen eftersom den gick tillbaka i det förflutna hos familjen, men det  gjorde inte filmen sämre för det. Den här filmen var väldigt fin men sorlig. Man fick sig en tankeställare om hur svårt det är för cancersjuka barn och deras familjer. Filmen visar en bit ur verkligheten hur det faktiskt kan vara för dom som har cancer. Först tyckte jag att filmen kanske va lite seg men när man börja komma in i den och få alla pusselbitar på plats så börja jag gilla den starkt så därför rekomenderar jag den här och den får 4/5 av mig i betyg :)


Nu ska jag gå ut till bussen för ska iväg till skolan, sen när jag kommer hem framåt kvällen så kommer Beccy hit. Va länge sen vi såg så vi ska nog ha en del att snacka om :) Hoppas alla får en bra dag :)

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Jag skriver mellan 3-5 inlägg ca. =)

2010-01-22 @ 12:58:21
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Bögjävel

Hej! :) allt bra?

2010-01-22 @ 14:55:43
URL: http://mmorganwahlundd.blogg.se/
Postat av: Madde

Ikväll blir det skräpmat, godis och Let´s dance. En riktigt lugn och skön slapparkväll vill säga :D Hoppas du får en fin kväll. Kram /M

2010-01-22 @ 18:07:43
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv; Ja precis, de flesta skrattar nog när det läser hennes blogg ^^

2010-01-22 @ 22:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0