Ica Jerry det bästa inom tv-reklamen!




Del 1 : När Stig kommer in och säger att han skaffat förstärkning och de får se Jerry så gapar de stort. Man kan undra vad som sker i deras huvuden? Liksom han ser annorlunda ut för ja oftast har de med en utvecklingstörning ett annat utseende, de kan göra visa speciella röresler och har lite andra ansiktsutryck, och eftersom de kan göra en del ljud för siig kan många tyckta att det är lite obehagligt. Men här vissar Jerry och säger : Har ni aldrig sätt en praktikant förut? Det visar bara på att jaa sluta stirra, han är också en människa precis som du och jag vad är felet? Jo våra fördomar som jag hoppas och tror minskar genom den här reklamen.

Del 2: Jery frågar Stig på slutet om Ulf inte är riktigt klok u huvudet?! Det är precis som med barn man underskattar dem och tror att de inte kan förstå lika mycket som vi, men så är det inte! De som lider av en utveckling störning eller dawn syndrom som Jerry har, måste bara få det lite lugnare förklarat, det förstår visst och det KAN.  Men de kanske behöver en längre förklaring eller få vara i en miljö som inte är så stressig. Men så är det för mig med med matten, jag behöver lungn och ro och ordentligt med förkaring!

Del 3: Ja vad ska man säga? Även en praktikant kan lura personalen Här är det Ulf som är dum som inte kollar med Chefen först om det är okej om det jerry säger, det visar också bara på att alla tänker sig inte för, alla är inte snabbt tänkta.  Jerry är människa som du och jag!


Så ja det här är det bästa som hänt inom TV - Reklam tycker jag, bort med fördomar säger jag  bara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0