Mina resor!

Jag har varit på ganka många ställen men är väldigt dåligt på att visa bilder på där jag har varit som t.ex Irland har jag fortfarande inte lagt in bilder på, väntat på att få bilder av Steff har ju egna men min kamera vart full fort eftersom jag inte har något extare minne  så ville ha hennes med. Men ska nog lägga in dem jag har någon dag på bdb tänkt på de länge nu men glömmer! Samma med bulgarien fick med mig en kamera utan minneskort för det satt kvar i datorn :S Så väntar på att få alla Irinis bilder har nästan alla sen har jag mammas kamera jag kan lägga in från så ja tjatta på mig så jag kommer ihåg att lägga in dem nån gång!

Måste ta ut bilder med ju :S Ifal datorn kraschar så man har några i fotoalbumen åtminstone men jag är för slarvig för att göra såna små grejor som är viktiga!

Men första gången jag var utomlands om man inte räknar med Danmark där jag va när jag va nio då jag va på legoland och i Finland där jag ändast var i några timmar för att vi åkte sån där färja så va det till Grekland när jag var 13. Men har inga bilder på datorn från det. Men sen har jag från spanien så bara att längta och njuta till varmare väder eller så kanske ni får ett semestertips? :)


Var på en engelsk koloni, en trevlig liten stad men affärer, sen åkte man buss upp på berget och det var fin utsikt, vi fick gå i en grotta, hälsa på apor, kolla på ett palats och bara njuta av utsikten rekomnederas om man ska till Fungeriola som ligger i Spanien det va i den staden jag var men dock så låg det här stället en bra bit bort men fick åkte där ifrån :)































Ett annat ställe vi besökte var Plaza Mayor där hade de, kaffer, resturanger, bowling, bio, uppträdanen, spelhallar, och affärer. Ett mysigt ställe :)






När jag var här va det sista veckan i mars och första veckan i april så va ju tomt på stranden men va väl en 20-25 grader i luften inget som jag tycker är kallt och i vattnet kanske det va 15 ? Men jag är absolut ingen badkruka!



Om ni undrar varför jag ser så liten ut är det för att det här va året 05 och då va jag endast 14 men skulle fylla 15 några månader efter :). Var där i två veckor reste inte så mycket var ju inte sässong och åkte ju mest dit för att träffa barndsomvännern Jessie och Densie.


Andra gången jag var i spanien var året efter fast på sommarlovet första veckan var jag med mina föräldrar och andra veckan var jag hos Jessie och Densie.


Jag besökte Marocko - (Tangeria lr hur det stavas? )  Över en dag! Fick gå runt lite i staden äta afrikansk mat som var jätte gott! Något ass gott bröd ialf, mums :) Sen kolla på när de spelade och lekte med ormar:S Gå på marknaden och i andra affärer träffa kameler och bara kolla runt något jag är glad över att fått  uppleva!
























En annan dag åkte vi på safari resa bland bergen  och landet, så vi  fick se massa natur, va väl okej för min del men mamma gillade det och reseledarna som busade med mig och sprutade vatten på mig :0






Från hotelet :)







Så va jag på zoo med Denise och självklart fanns det massa söta djur att kolla på :)






Som sagt jag umgicks mest med mina kompisar och hitta på små saker med dem men lite tips har ni fått om ni ska resa eller tänker resa till spanien nån gång. Orkar inte lägga ut mer nu men kan ge tips från andra resor nån annan dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0