Smörgåstårta

Nu har jag och mamma gjort smörgåstårta till imorgon för då ska vi fira min syster som fyllde i tisdags och så mamma själv som fyller nästa söndag. Vi gör vår egna så tänkte nu visa er och berätta hur vi gör. :)


Du behöver: Bröd, vi använde american big sandwich, egentligen är landgårdsbröd bättre men det fanns inte när hon skulle köpa.  En philadelphiaost, en skinkost, vanlig ost, gurka, tomat, cream fraiche ,majonäs, turkisk yoghurt,grädde, citron, vindruvor, ägg och räkor.






1. Om du har bröd med kanter kan du börja att skära bort dem och lägger upp dem på en plåt. Vi hade sex styckna mackor och över dem la vi på philadelphiaost, hur mycket man vill ha på är upp till var och en.




2. Sedan lägger du dit ostbitar jag hade tre ostbitar på varje macka och över det hade jag fyra gurkbitar på varje.






3.  Nu ska du lägga på ett nytt lager med mackor och över det har du skinkost, när du smör på det lägger du skinka över. Jag hade två skinkbitar och så la jag ut 2/3 tomatbitar på varje macka.





4. På det tredje lagret blander du ihop 4 dl cream fraiche, 2 dl grädde, 3 dl turkis youhurt och majonäs efter smak. Dock så kan man behöva mer eller mindre beroende på smak och storlek. Vi hade ganska mycket eftersom min mamma gillar när det är mycket kladd, detssutom gjorde vi två så därför hade vi i mer av allt.




5. Sen ska du lägga över ägg, vi hade 3 ägg och efter det räkor och då är det också efter smak, detsamma gäller vindruvor som vi hade på. Sen hade vi även en halv citorn som vi skivade och la dit.


Här har du smörgåstårtan, inget vidare fin men GOD ! :)












Kommentarer
Postat av: Jeanette Lindvall - FOTOBLOGGEN

ser gott ut :) dvs om man tycker om smörgåstårta då..

inte min favorit :P



sv: Seriöst med system ca 1år och innan bara med digitalkamera



kram

2010-01-23 @ 21:57:48
URL: http://www.sunstreet21.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0