Hitta på något i Linköping?

När jag satt på jobbet i veckan så kollade jag i en Linköpings tidning och hittade en adress om vad man kan göra här i Linköping, jag gick in och kollade på den och hitta en del bra saker, t.ex som sevärdigheter i stort sätt alla visste jag redan att de fanns och många av dem är muser som ligger i Valla där man gått och kollat med skolan, men sen fanns det ju även evenemang som kan vara kul att kolla till. Fanns ju olika utställningar, föreläsningar, musik och dans och självklart så stod is hockyn med! Kanske finns det något du gillar! =)  Sen hitta jag det som de allra flesta kanske vill gå på nu.. Olika julmarknader, jul uppträdanden, julbord, vinteraktiviteter och såklart vinterljus. Jag har ju sätt att de har massa lysen de senaste året men jag har aldrig gått själva promenaden, finns även karta som man kan skriva ut eller hämt ut på t.ex pressbyrån så i år ska jag gå. Marknaden som brukar vara gamla linköping gick jag på när jag va mindre va där sist med Tuvan för 2 år sen tror jag? Men Jonas har ju aldrig vart där så den 29 november ska vi nog dit. Sen den 1-2  december hade de gammal dags jul där och det viste jag inte fanns men lätt mysigt men tyvär är det ju på veckodagar men kanske kan kolla läget ändå ^^ Här är sidan ialf så ni själva kan gå in och kolla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0