Det senaste.

Det har hänt mycket sen jag skrev om vad jag gjorde senast. Jag har gjort mycket roliga saker. Tur är väl det, då jag fått mycket tråkiga besked, och fått kämpa mig igenom saker här. Man är rätt ensam här många gånger. Jag öppnar mig inte som jag skulle behöva, och jag krigar på egen hand. Men jag är stark och klarar mig igenom det mesta. 
 
Nu till det roliga! Jag har varit och hängt med vilda pingviner, varit på white night, där de hade ljus och bildspel runt om i Melbourne. Kom hem sju på morgonen, och blev bjuden på mat och alkohol hela natten, av några australienska killar. 
Jag har varit i China town och kollat in deras museum, och nyår. Jag har hängt på en utomhusbio på ett tak! Varit på luna park, en liten nöjespark med karuseller. Varit på dagsturer till philip Island, Mornington Pennsylvania, dandenong, och Wilson prom. Min barndomskompis Maria har varit här en vecka. Vi har kollat på strandskulpturer, besökt en rosa sjö, varit i Melbourne högsta torn och kollat ut över staden. Vi var även värdens bästa gäng som var iväg i tre dagar. Vi åkte runt great ocean road, där vi besökte små städer och helt magiska platser. Vi var även i i grampians, en national park med höga berg och vattenfall. Jag har sätt massor vilda kängurus, papegojor och koalor. Varit på formel1, varit på Victoria market på dagtid, och umgåtts med härliga människor här i Melbourne.  Kommer kunna visa bilder här ifrån flera år framåt! 
 
På lördag flyger jag till Darwin för att bosätta mig där i två månader. Jag lämnar alltså Melbourne. Det känns tråkigt, och tungt. Men jag ska byta familj, och då är det bättre att passa på att flytta för att få se mer av Australien. Jag har gjort det jag velat här i Melbourne och haft en bra tid här. Men nu är det dags att upptäcka mer!
 
Här kommer lite bilder ifrån white night, som jag var på för en månad sen. 
 
 

Kommentarer
Postat av: vivi

Det är tufft att få jobbiga besked när man är långt borta, men försök ändå prata/maila med de närmaste och få stöd från dem, de hjälper mer än man tror.
Du klarar dig igenom detta med, det är jag säker på, men man behöver inte alltid vara starkast, ibland får man vara liten en liten stund också !
Massa kramar

2015-03-28 @ 13:43:11
URL: http://www.missvivis.se
Postat av: Erica

Åh, speciellt utomhusbio och att se vilda kängurur lät kul. Vill också göra det nån gång. :-)

Och spännande att flytta till en annan stad nu och se ännu mer av Australien. :-)

2015-03-29 @ 12:48:12
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Nelly

Vad trist med tråkigt besked :/
Men vad mycket roligt du har hunnit med :)

sv. Det är samma klimat i Bosnien som här i Sverige :) Hehe, inlägget syftade på i början av januari ;D

2015-03-29 @ 20:34:12
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vad mycket roligt du har hunnit med. Jobbigt att behöva byta familj, men eftersom du nu ska göra det tycker jag i alla fall att du gör rätt i som flyttar och passar på att se så mycket som möjligt av Australien.
Kämpa♥

2015-04-02 @ 09:50:18
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Life of Johanna

Hur kommer det sig att du skall byta familj?

2015-04-02 @ 14:03:50
URL: http://lifeofjohanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0