Livet i Melbourne.

Nu har jag inte skrivit på ett tag igen. Jag mår inte särskilt bra i kroppen. Min diabetes är ännu värre. Ligger jätte högt, till att komma ner till att jag nästan svimmar. Jag vet inte hur jag ska göra. Äter regelbundet och fuskar inte med godsaker. Får bara stå ut helt enkelt. Har en liten förkylning med. Så de gör de ju värre. 
 
Stora killen började ialf skolan föra torsdagen, och de andra i fredags. Så när de var i skolan föra fredagen träffade jag en tysk tjej. Vi satt på stranden en stund. Men gick hem till mig sen, då det blåste och var kallt.  
 
I måndags var jag även och kollade film hemma hos en tjej. Men kom försent, så missade snacket och början av filmen. Men filmen var bra! 
 
På eftermiddagarna hämtar jag lillen runt 15. Sen går vi hem, ger han mellanmål, tvättar deras uniformer om det behövs. Förbereder middag, eller är med på deras simning som i tisdags. 
Sen när vi ätit middag så brukar jag plocka undan. Slutar mellan 17-19. Hittills har det blivit runt 18. 
 
Lillen har tappat en tand. 
 
Påväg phem från skolan. 
 
Idag har jag varit på banken och fixat pinkod till mitt bankkort. Måste bara fatta hur man ska ta ut pengar nu med :) Sen mötte jag upp den tyska tjejen. Vi köpte yoghurtglass, och chillade vid havet. Varit dåligt väder här, mycket mullet och blåst. Men både idag, och igår har det varit toppen väder! 
 
Helgerna längtar jag till! Då lever jag, och har kul! Föra fredagen så mötte jag upp Nora. Sen vilsade vi runt lite, innan vi möte upp ett svenskt gäng. Vi gick först till en klubb som var ett gammal mentalsjukhus. Man fick sprutor i sin drink. Sen gick vi till ett ställe där de hade bar på taket, så häftigt! 
 
I lördags var jag med i Paulina i den botaniska trädgården i st kilda. Mysigt! Gick och la mig redan vid 9 på kvällen, helt slut! 
 
I söndags gick jag och Nora en gratis turistvandring i stan. Den höll på i 3 timmar. Vi hörde knappt vad guiden sa, då det var massor trafik runt hela tiden. Hade redan gått förbi de flesta ställena också. Så när det var 20 min kvar så gick vi och åt istället, och fikade. 
 

Om jag inte har ont i halsen nästa vecka så ska jag börja köra tre tränings pass i veckan. Brukar oftast bli sjuk när jag tränar. Men tänker bara köra 30 min, i början. Hoppas på att hitta mer folk att hänga med här i närheten, och att min diabetes ger sig. Jag kommer inte klara av osociala veckor i för lång tid. Men som sagt, jag ger allt tid! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Men gud vad jag har missat grejer, har du flyttat fårn sverige, gud vad spännande!

och fy för diabetesen som ska krångla, tar du regelbundare blodsockervärden? Försökt ändra basinsulin och kvoter? Du har ju haft det hela livet och säkert gjort det,...men jag ahr ju säkerligen mer koll än många andra, min ena dam jag har brukar ofta ha sådan värden, från högt till lågt... från lågt till högt. Det gäller att vara snabb med dextro till henne när hon är låg då inte kroppen börjar ta av sitt sockerlager för då blir hon sen skyhög, om kroppen hunnit sticka in och jag gett dextro!

puss

2015-02-07 @ 16:27:11
URL: http://fjaelkis.blogg.se
Postat av: josefine

härliga bilder! vill också besöka australien någon gång!

2015-02-09 @ 09:54:25
URL: http://dylanjosefine.se
Postat av: SaraNavjord.se

underbara bilder!

2015-02-09 @ 20:00:54
URL: http://www.saranavjord.se
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Det är verkligen tråkigt att läsa att din diabetes blivit värre just nu. Vet du vad det kan bero på?

Håller tummarna för att du blir piggare snart.
kram

2015-02-10 @ 12:27:20
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Life of Johanna

Hoppas din diabetes kommer i ordning snart :)

2015-02-10 @ 19:49:14
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: Vivi

Kom ihåg att vila mycket också, stor omställning ju ! Läs en bra bok till exempel! Tror du löser det där och håller alla tummar för att diabetesen ska komma på rätt sida! Kramar

2015-02-16 @ 20:22:43
URL: http://www.missvivis.se
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jag hade gärna bjudit dig på en bit cheesecake:)

sv: Åh, låter inte så bra alls. blir ju orolig för dig. Får man fråga vad det är som känns tufft med dina värdfamilj?
Var rädd om dig!

kramar

2015-02-17 @ 18:31:35
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0