En månad i Melbourne.

Nu har jag varit här i Melbourne en månad. Tiden går inte saktare här. Fast helgerna skulle gärna få gå liiiite saktare. 
 
Förföra helgen hängde jag ialf på Brighton beach med Nora, och Hanna. Sen drog vi till svenska kyrkan på grillkväll. Fick äta knäckebröd! Så gott! Hatar ju ljust bröd som de äter här.
På söndagen vart det st kilda festival. 
Massor olika stånd, med mat, och schysta saker att köpa. Australienska band som körde och en jädrans massa folk. 
 
 Föra veckan var jag på stranden två gånger. En gång med en fransk tjej, och andra gången med några tyskar. Var även på Victoria night market med Hanna. Fixade även mitt bankkonto. Trodde jag var dum i huvudet som inte kunde ta ut pengar. Men hade bara blivit något fel med koden. Så nu funkar det! Simmat tre gånger i 30 min. Eftersom jag alltid blir sjuk när jag börjar träna så följer jag en läkares råd att ta det väldigt lugnt i början, sen efterhand bygga på. 
 
Föra helgen åkte jag och Nora ett tåg i en vacker natur. Har massor bilder att visa. På söndagen träffade jag två tjejer och hängde på stranden i st kilda. 
 
 
Den här veckan har jag varit i botaniska trädgården med en av tyska tjejerna jag träffade på söndagen. Sen har jag varit och shoppat med den franska tjejen. Stor städat mitt rum, tvättart alla sängkläder, handdukar och kläder. Dammat, och dammsugit. Tagit en powervalk på 30 min, simmat två gånger. En gång i 45 min, och en gång i 30 min. 
 
Jag tar det väldigt lugnt här. Orkar inte hitta nya kompisar varje dag, och många jobbar på dagarna. När jag slutat på kvällarna blir det så sent att komma hem om jag ska göra massor saker. Måste även tänka vad jag lägger pengarna på. Om jag ska ha råd att göra allt jag vill göra. Är rätt uttråkad visa dagar. Då jag hemma i Linköping alltid gjorde något. Men får se hur allt går.
 
Vill även tacka för alla stödjande kommentarer om min diabetes. Har fortfarande mycket problem med den. Men lite, bättre är det! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Life of Johanna

Skönt det går lite bättre med diabetesen och det ser härligt ut på bilderna

2015-02-20 @ 11:27:26
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: Erica

Först när jag läste tänkte jag att det lät som att du verkligen hade kul, så blev lite förvånad ändå när du skrev att du är uttråkad vissa dagar. :3

2015-02-27 @ 17:18:15
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Vivi

Vilket fint foto på dig, du ser ut att må bättre än du verkar göra , men skönt att du mår lite bättre iaf. Kämpa på tjejen, tror du kommer få det toppen, men även om du varit där en månad så är du ju fortfarande "ny" där och det tar ett tag att komma in i nytt land och nya rutiner <3 Kram!

2015-03-01 @ 20:18:27
URL: http://www.missvivis.se
Postat av: LIENE

sv: Ville skriva något peppande :)

Så spännande!

2015-03-03 @ 12:26:38
URL: http://liene.blogg.se
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Fin du är.
Tänk att det redan gått en månad. Jag tror att de övriga månaderna kommer gå väldigt fort också. Det låter som att du hittar på en del mysiga saker i alla fall.
Tänker på dig!

2015-03-04 @ 13:04:33
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0