Folk jag hängde med i Gambia.

När jag var i Gambia så hade vi fyra killar som tog hand om oss. En chaufför som heter ousman, en lärare som också heter ousman som hade kontakten med skolorna och studenterna vi besökte. En kille som var våran starka man, Mamadou heter han. Han Hjälpte Frej och Cssper som var med oss för att filma, så han hjälpte dem att bära  deras saker. Sen Saidou som som ordnade allt innan vi kom dit och höll kontakten med alla.
Man kom nära många människor där. Deras glädje och vänlighet de visar,  trorts deras fattigdom är det finaste jag sätt.
På kvällarna brukade jag och en tjej som heter Roxanne även hänga med några killar, som jobbade på stranden. Ali heter killen som jag kom närmast. Vi pratar forfarande och idag bor han i Italien. Jag hoppas på att kunna träffa honom igen någon dag. Sjukt härlig kille som dansade och sjöng hela tiden.
 
Några av de jag åkte till Gambia med. Erica, kim, Roxanne och Simon.
 
Simon, våran starka man och folket när vi var i en by och hälsade på.
 
Gruppen ute på vandring i byn.
 
Några killar som vi drack te med en kväll.
 
Ute på Safaritur, Erica, jag och Emil en lärare ifrån Karlskoga folkhögskola.
 
Victor och Kim,
 
En av killarna som ville gifta sig med mig ;)
 
Lek på stranden.
 
Grillning, dans och skoj på stranden med våra fina vänner.
 
På äventyr med Erica.
 
Emil spanar in marknaden.
 
 
Badhäng.
 
Middag och Karaoke.
 
Chauförren Ousman och jag.
 
Bästisen Ali.
 
 Saknar Gambia. Men det var ju inget nyhet ;)

Kommentarer
Postat av: Skogsraah ☾

Vilken otrolig upplevelse det måste ha varit :)

2015-08-19 @ 21:55:11
URL: http://skogsraah.se
Postat av: N

Härliga bilder!

2015-08-19 @ 23:48:11
URL: http://nouw.com/nathaliemaria
Postat av: ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Roliga bilder :)

2015-08-19 @ 23:48:29
URL: http://evahle.se
Postat av: Erica

Låter som att du hade riktigt sköna människor att hänga med där! :) <3

2015-08-20 @ 16:25:50
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0