Bill och Bull

Idag vill jag prata om min vän Stephanie, men kallad Steffi, eller Bull för mig. Eller vart det Bill? Vi kallas oss själva för Bill och Bull ihop, men kommer aldrig ihåg vilken av oss som ska vara vad. En annan rolig sak om oss är hur vi lärde känna varandra. Vi gick i högstadiet, i 7an. Jag fick reda på att hon träffat en kille som varr ett ex till mig. Vi gick i samma skola, så visste vem hon var. Så skrev till henne att hon skulle vara rädd om sig själv. Då den här killen var en lögnare. Vill henne inget ont, och sen dagen har vi varit vänner. Vi brukade sjunga Karaoke hemma hos mig, och när vi började gymnasiet så gick vi i samma klass. Jag har lärt känna flera fina personer igenom Steffi, och vi har tillsammans gjort massor ihop. Jag var med på Steffis första fylla, vi hade många egna förfester tillsammans när vi fyllde 18, och sjöng till Hakuna Mantata. Sista året på gymnasiet så var vi även i Irland på praktik och bodde hos samma familj. Jag och Steffi har som alla andra vänner haft det perioder då vi umgåtts massor, och sedan då vi glidit ifrån varandra. Men idag stor våran vänskap starkare en någonsin. Hon är den första jag berättar något för om det hänt något på kärleksfronten, eller om någon knäpp människa skrivit till mig ( Ja jag känner tyvär många skumisar. ). Halvåret innan jag åkte till Australien så brukade vi ses på stan många gånger efter jobbet. Eftersom båda jobbade sent så fick vi ofta ta en fika på donken. Men där kunde vi sitta i flera timmar och prata om allt. Stackars de folk som hört oss måste jag säga. Kanske inte så fullständigt normala samtal alltid. Men jag och Steffi är knäppa ihop. Steffi finns alltid där, och talar oftast om det för mig också. Hon förstår mig nog bäst, för många människor jag känner kan jag känna att de inte förstår mig, eller delar samma tankar/värderingar som mig. Men Steffi är unik, en värdefull vän. Så lyckligt lottad är jag som får ha henne som vän. Vi har gråtit ihop, varit arga på folk tillsammans, tröstat varandra, varit på tok för fulla, och som varje gång skrattat i mängder. Jag saknar denna tjej otroligt mycket, och det kommer bli så magiskt och sjukt bra när vi fikar ihop igen, eller dansar på Harrys dansgolv på Ågatan i Linköping. Massor kärlek till kvinnan i mitt liv ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Låter underbart att ha en sån vän! <3

2015-09-01 @ 14:41:15
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: linah

va fina ni är!

2015-09-04 @ 00:25:04
URL: http://nouw.com/linahs
Postat av: MADDISENJ.SE

Fina tjejer! Härligt med sådan vänskap!

2015-09-05 @ 18:14:21
URL: http://maddisenj.se
Postat av: N

Fina bilder på er!

2015-09-08 @ 10:30:48
URL: http://nouw.com/nathaliemaria
Postat av: milina.blogg.se

Åh! :)

2015-09-13 @ 15:31:35
URL: http://milina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0