Jag vill iväg.

Jag har inte skrivit på hur länge som helst. Det har hänt så sjukt mycket. Jag har varit i Linköping i en vecka och haft praktik på röda korset. Träffat vänner, firat mamma, syrran och Alexander. Festat och bjudit mamma på melodifestivalens genrepp. Åkt till Gambia och varit där i två veckor.
 
Jag kom hem från Gambia i onsdags morse. Är helt slut efter alla intryck efter den resan och helt förstörd för och att vara hemma igen. Jag klarar inte av denna miljö, jag vill inte vara i Sverige. Innan jag drog iväg till Gambia. hade mitt hjärta blivit krossat mer en någonsin av hemska händelser, lögner och idioti av elaka människor. Jag ville nästan inte åka iväg då jag kände för att bara sova bort allt.
 
Men i Gambia blev jag behandla med respekt och jag fick komplimanger dagligen. Jag skrattade och mådde bättre en vad jag gjort de senaste månderna. Jag älskar värmen, kulturen och hur glada de är där, fast de har så mycket sämre en oss. Jag har aldrig varit gjord för att leva i Sverige. Jag vil verkligen resa ännu mer och åka tillbaka för att träffa alla vänner jag skaffat där.
Där på plats kan jag göra skillnad, det kan jag inte här alls på samma sätt.
Har massor att visa upp men det kommer när det kommer, just nu är inte bloggen någon prio. Jag försöker bara att överleva här i Sverige.
 
En bild ifrån nyår.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Gambia ser fram emot lite bilder därifrån och låter som du trots allt haft det trevligt. Ett tips från coachen, tänk på din resa och nya vänner lägg inte energi på de som gjort dig ledsen.

2014-03-01 @ 07:05:39
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Sara Ekman

kul med Gambia :)

2014-03-01 @ 17:41:30
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Nelly

Oj, så mycket du har hunnit med att göra! :)

2014-03-02 @ 14:34:48
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: Felicia

Ta hand om dig tjejen, och nej bloggen ska inte komma först. men när du väl känner att du är starkare vill jag höra ALLT om Gambia och se en MASSA bilder, du är så fin och bäst, glöm inte det!

pussar och kramar

Svar: Tack gumman. Du är så fin och värdefull! <3
kristin samuelsson

2014-03-05 @ 16:17:14
URL: http://fjaelkis.blogg.se
Postat av: Erica

Härligt att du hade det så bra i Gambia! Hoppas att du kan få möjligheten att åka tillbaka dit snart! <3

2014-03-24 @ 15:05:46
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0