Min resume av mitt år 2012.

Januari
Började att kolla runt på olika folkhögskolor för plugg och hjälporginastioner för att se om de fanns volontär jobb, slutade med att jag började att blogga för Unicef. Började även som tjejcoach på Diva och började att söka sponsorer till tjejmässan de skulle ha. Färgade håret guldbrunt.
 
Februari
Hade tre år med Jonas. Började med mitt projekt att skänka pengar till en ny orginastion varje månad. Tjejmässan ägde rum och jag fick pris för att jag hjälpt till att fixa sponsorer som skänkte saker till 100 goodiebags.
 
Mars
Åkte på inluensa och denna månad innehöll mest jobb och sjukdom. Bildlös månad också.
 
April
Sökte in till fritidsledare, pussade kuvert och gav allt hopp jag hade när jag skickade iväg mina ansökningar. Hade en underbar vecka i Portugal med Carro. Började mitt nya jobb som personlig assistent.
 
Maj.
Firade en mysig valborg hos Steff. Var på öppethus i Karlskoga och Axevallas folkhögskola.Var i Örebro en helg för inflyttnings fest hos Fanny. Besökte femöre i Oxelösund som jag blev lite små föräldskad i.
 
Juni
Var i ullared. Fick mitt liv lyckligaste besked att jag kommit in på båda skolorna och efter mycket tänk så valde jag Karlskoga.Slutade som personlig assistent och som tjejcoach. Åkte ånglok med barnen. Hade en rolig midsommar.
 
Juli.
Juli var en händelserik månad. Provade på att äta kamel och krokodil hamburgare. Åkte till mysiga Övralid. Åkte kanalbåt. Sov i stuga med Matilda i Valdermasvik  Åkte till underbara Prag med Jonas. Firade min 22årsdag på gröna lund med Carro. Åkte till Rom med mamma.
 
Augusti.
Hade hand om Tuva och Leo en vecka där vi hittade på massor kul. Besökte smultronstället. Hade avskedsfest. Flyttade till Karlskoga!
 
September.
Var på lägervecka med min klass och fritidsledar 2an. Blev fest varje helg. Började att umgås med Cam. Gjorde slut med Jonas. Var som ett kaos hela jag med alla känslor, men kände mig ändå gladare och starkare en på länge. Började att leva ett spännande liv och upptäckte att jag var rätt omtyckt.
 
Oktober
Levde mitt liv och tog en dag i taget. Började att fundera på att avsluta mina studier i skolan för att folk i Linköping behövde mig. Gjorde en del roliga saker med de på internatet som bio och bowling. Färgade håret. Var på Cirkus. Började min fem veckors långa praktik. Åkte till Ullared.
 
November.
Hade fullt upp varje dag med praktik och kompisar. Besökte kolmården med praktiken och lärde mig massor på min praktik! Det gick i ett och jag var endast hemma en ända dag på fem veckor för att plugga och packa i princip. Längtade hem till Karlskoga och bestämde mig för att satsa allt på den tiden jag har kvar där. Hade en rolig och lång fest kväll hos Nina.
 
December
Var lycklig för att vara hemma på internatet och skolan igen. Åkte till Göteborg med Cam för att träffa Markus. Insåg att jag hade fallit ner i kärleks träsket igen. Bakade julgodis med kompisar och klassen. Mycket tuffa händelser i skolan och i det privata livet men har så fina vänner som stöttar mig! Rolig julavslutning med mitt ineternat på scen och andra roliga! Mys hemma hos vår lärare Eva. Distansstuider och massor full fart med kompisar i Linköping i två veckor. Hade en rolig spontan helg, blev kompis med Martin och en sjuk fest natt med Nina. Avslutade mitt år med ett roligt nyårs firande hos min Nathalie.
 Det har hänt så mycket detta år. Jag har hjälpt  människor genom att jag skänkt pengar, bloggat om det så andra också fått upp ögonen och skänkt. Varit tjejcoach och funnits där för tonårs tjejer. Fått gå runt på massor olika jobb och utvecklat mina kunskaper. Haft en tuff jobb period men som jag lärde mig om att ta hand om ett barn med speciella behov. Fått en massor nya vänner i Karlskoga. Växt i mig själv då jag mer kan vara mig själv i Karlsoga en vad jag någonsin kunnat vara i Linköping. Fått så mycket kärlek och komplimanger från fina människor. Gjort tre roliga resor utomlands. Portugal rean glömmer jag aldrigf. Hamnat nere i diket av tuffa händelser men tagit mig snabbt upp igen och insett att jag är omtyckt. Jag ser i fram emot att fortsätta mitt liv. Jag ska fortsätta att utvecklas, resa till nya länder, lära mig massor nytt i skolan och göra äventyr. Jag kommer säkert falla och vara trött på allt, men jag kommer också på nytt igen bli starkare. Jag avslutar mitt år med hopp, längtan och kärlek. Jag avslutar mitt år med att vara glad efter en dramatisk vecka. TACK mina vänner som gör mitt liv värt att leva!

Kommentarer
Postat av: Nelly

Låter som att du har haft ett trevlig år ^^

2013-01-02 @ 17:59:35
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: Vivi

Vilken jättebra sammanfattning, när man skriver en sådanlista inser man ofta hur mycket som kan hända på ett år ! Mvh

2013-01-02 @ 18:23:46
URL: http://www.missvivis.se
Postat av: merei

gud vilket händelserikt år! och så fina bilder! du är jättesöt! kram!

2013-01-02 @ 23:08:39
URL: http://ilromanista.se
Postat av: Felicia

du passar i första hårfärgeeen grymt!!!
och influensa jan ju dö!1

puss

2013-01-02 @ 23:25:11
URL: http://fjaelkis.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv Tack snälla:)

2013-01-03 @ 00:30:37
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Nina

Du har hunnit med mycket PP ;)
Åh, kvällen då min säng gick sönder på riktigt haha. O alla satt och käkade kebab förutom jag, tvingade med mig stackars dan ner till macken senare haha :P
Och midsommar, den bästa midsommaren jag någonsin kommer vara med om :) <3

Svar: haha så underbara fest kvällar med dig <3
kristin samuelsson

2013-01-03 @ 01:39:31
URL: http://ninusminus.blogg.se
Postat av: Liene

Varför tycker man alltid att ens år varit tråkig i jämförelse med andras:P fast jag har väl haft anledning till att ligga lågt i år:)
Kram

2013-01-03 @ 10:39:49
URL: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0