Min julkalender med era önskeinlägg dag 12 och 13

Hissa ( dag 12)
 
Det finns en del jag vill hissa, tycker det finns mycket viktig och bra saker som är värda att nämna men tar de som jag tänker främst på just för tillfället.
  •  Alla modiga personer som riskerar sina liv för att rädda andra. Så som soldater i krig, brandmän i bränder, poliser i skottlosningar.
  • Alla människor som gör något för nån annan. Skänkar pengar, ger en komplimang, vårdar om de sjuka, lyssar på någon som behöver det, allting räknas.
  • Karlskoga folkhögskola som har så fantastiska lärare som låter en vara den man är. Här skaffar man sig en stark vänskap med alla och här känner man sig alltid välkommen och trygg.
  • Jag vill hissa främst några speciella personer i mitt liv som vissar att det finns där vart jag än i världen befinner mig och som gör min tillvaro lite exra fin just nu. Nina, Carro, Emil, Mariia, Cam, Karin, Vickan,  Bobban, Jocke, Sebbe, Natta, Matilda, min mamma, Mustafa, Gustav, Micke och Markus. Tack för ni finns♥
  • All insamling som vi driver i Sverige för att hjälpa andra. Som musikhjälpen te.x .Jag blir så tacksam för sånt!
  • Alla som hjälper de personer som inte har de bra hemma och tar hem en person som fosterbarn. Ger ett barn eller en ungdom en grund att stå på till ett värdigt liv.
Dissa ( Dag13)
 
Även här lyfter jag fram det som känns viktigast för mig att dissa just nu.
  • Alla människor som gör nån annan illa med våld och ord.
  • Allt onödigt snack om att "förbjuda" pepparkaksgubbar i lucia tåget. Om alla människor la ner lika mycket energi på att hjälpa behövande eller att prata gott om det vi faktiskt har här i Sverige skulle världen bli rätt annorlunda.
  • Denna kyl, jag mår bättre av värme.
  • Min diabetes. Den tar sönder min kropp och mitt humör nu. Jag vill må bra!
  • Att folk tror att jag är någon superwomen som ska vara på alla sida. Kom igen, har du problem med någon eller undrar över något  ta det med den personen! Mår du dåligt lyssnar jag gärna på dig men jag varken kan eller vill hjälpa dig om du bara ska snacka skit!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hiss för musikhjälpen, brukar zappa över till tvåan och somna till det när natt tv slutar.

Fosterhem är bra, men rådiss till de familjer som tar emot barn och ungdomar för endast pengarnas skull. Tyvärr finns det, tyvärr hamnade jag hos en sådan familj. Och tyvärr blev det inget av anmälan, om det ens blev en anmälan.

Saknar dig btw. Jag o dan har fortfarande planer på en ålandskryssning den 25/1, sugen? :) Puss ♥

Svar: Nej jag vet att alla fosterhem inte är bra men de finns ju de som funkar väldigt bra och det var de jag ville lyfta fram! Alltså jag vill ju gärna åka, men vettefan hur jag ska få råd med det. Ligger redan i back med massor pengar. Åh ska betala jävla 5000 till vinterfjäll vi ska till i början av februari :(. Men vad ska ni göra på nyår?
kristin samuelsson

2012-12-14 @ 00:41:27
URL: http://ninusminus.blogg.se
Postat av: Vivi

Mycket bra hissa och Dissa lista !
Hoppas du får en fin helg !!
Kram

2012-12-14 @ 13:34:22
URL: http://www.missvivis.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Förstår att det måste vara jobbigt med diabetes. Har än vän som har det och hon har berättat mycket om det och det verkar otroligt jobbigt:(

2012-12-14 @ 14:05:19
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Nelly

Vilka bra hissar och dissar! :)
Tråkigt med diabetesen och superwoman-tänket :/

2012-12-14 @ 22:07:53
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: Annika

Det var en mycket bra skriven lista!

2012-12-15 @ 12:35:38
URL: http://bringblingtoeverything.com
Postat av: hjjonsson.blogg.se

Hej!
Jag vill bara berätta om att jag har en tävling i bloggen som du kan vinna goddiebag från damoknekt. Kika in tävlingenn du! http://hjjonsson.blogg.se/2012/december/tavling-goodiebag-2.html#comment
PS. Jag ber om ursäkt om du inte gillar såna kommentarer. xoxo!

2012-12-15 @ 14:04:30
URL: http://hjjonsson.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag mår också bättre av värme! Mycket bättre!

2012-12-16 @ 15:12:00
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0