Jag och 200 000 blev lurade!

I söndags fick jag en gruppinbjudan att gå med i " 2 kr per medlem till jordbävningsoffren i Haiti" Det stod att för varje person som blev medlem skänktes det 2 kr till en insmaling för de drabbade tack vare sponsorer. Jag tyckte det va skit bra. Visste dock inget om olyckan och är ganska ovetande fortfarande eftersom jag inte läser tidningar särskilt ofta och inte kollar på nyhter, men kan jag hjälpa till så gör jag det. På måndag skrev min morbror som jobbar som journalist det här

Gruppen du har gått med i "2 kronor till jordbävningens offer på Haiti" är en ren bluff. Den är skapad av vedervärdiga provokatörer från Flashback forum kommer snart att förvandlas till pedofili, rasism, sexism, våldsdyrkan eller vad de nu avser att reta upp folk med.... Detta enligt uppgift från betrodd journalistkollega.

Jag lyssnade så klart på han, la upp det på min facebook och gick ur gruppen. Idag skrev en kilkompis att folk borde gå in och kolla på deras sida och sen gå ur den. Jag gick in och kolla och hitta hemska bilder. Sen stod det att för pengarna de hade samlat in skulle de ta en jorden runt resa och samla ihop barn som de kunde våldta och misshandla och massa annat sjuk. Jag skrev på facebook igen och skicka sen även lite gästboksinlägg till de jag som jag visste va medlemar och en kompis sa åt mig att kolla på aftonbladet då jag hitta det här.

Här kan ni läsa om det!




Jag är bara så sjuk förbannad man gör inte så, även om det bara är ett skämt så är det inte okej att komma på tanken äns! Fy fan för såna idioter!!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej!



Kikar in och önskar dig en fin dag!



Det är tragiskt att folk ska utnyttja situationen när folk lider för att tjäna på det själva. Så jäkla trist!!



Kram /M

2010-01-20 @ 10:31:35
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Usch då :S

2010-01-20 @ 18:09:18
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: YVONNES

synd, jag är med där och nu kan jag inte gå ur :S

2010-01-20 @ 19:52:57
URL: http://layvonne.blogg.se/
Postat av: YVONNES

synd, jag är med där och nu kan jag inte gå ur :S

2010-01-20 @ 19:54:34
URL: http://layvonne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0