Lita på läkare eller gå sin egen väg?

Idag va jag ju på sjukhuset, fick träffa en ny läkare. Jag fick se svar på mina provresultat och det visa  väl bra. Tog dem på vårdentralen föra torsdagen. Ett av proverna visar på hur jag legat i blodsocker den senaste tre månaderna  och jag låg på sex. Det är jätte bra enligt mina gamla läkare, men han sa till mig att det va ovanligt lågt men jag har till och med legat lägre en det och om jag ligger på 7 så mår jag inte bra. Sen så har jag ju tagit massa blodsocker de senaste dagarna och då har jag legat på högt mellan 13 ända upp till övet 20. Om just jag ska ligga bra ska det vara mellan 3-8. Men nu kommer han och säger att om jag ligger under fyra så kan jag ju få käning= bli medvetslös men det blir jag ju bara om jag ligger under 2! Så nu tyckte han att jag skulle sänka mitt insulin på morgonen och det förstå jag för ligger lågt vid lunchen men skulle även sänka till lunchen men jag ligger ju högt på källen och mår dåligt av det. Vad jag fått höra och lärt mig sen jag fick diabetes är att då det är högt höjer man och vid lågt sänker man insulin doserna. Men han påstod att jag tog för mycket insulin och det va därför det va högt. Va det konstigast jag hört, mamma sa med det. Men jag testar, jag kan må ännu sämre och jag kanske mår bättre. Vi får se om några dagar.


Han va kanska otrevlig med, vi prata om min vikt och jag sa att jag försökte hålla i gång med träningen då säger han men du kan ju inte bara träna och skrattar du måste ju äta lite med. Då sa jag men jag äter inte mycket, och jag äter faktiskt bra. Då flina han åt mig och bah: aha? Så som att jag snacka skit? Sen sa han men är din mage bullig på grund av insulinet då eller? Så ja sa han liter mer. Men saken är att ja jag vet att jag gått upp i vikt de senaste åren och att jag är tjock, men på det sättet han säger det är inte okej. Han hånar mig och det kan han åka dit  för men jag  låter det var. Istället borde han frågat om hur mina matvanor såg ut och fråga om jag träna. Säga att min vikt påverkar min diabetes, det hade varit förståligt men att flina mig rakt upp i ansiktet och garva när han säger det där om är din mage bullig? Jag blev arg!

Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Det är bra att du har planer för framtiden iallafall. Haft en bra dag då? :)

2010-02-22 @ 22:00:10
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Linn-Lay

ahh oki jag förstår :D nää har faktiskt inte sett den . är den bra ?

2010-02-23 @ 09:19:01
URL: http://linnlay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0