Polkabräck

Ingredienser

200g choklad

200g vit choklad

2dl polkagrisar


Tillagning


1. Smält chokladen i vattenbad.

2. Klä under tiden en form 30 x 20 med ugnsfolie och bred ut den
smälta chokladen i formen. Låt stelna helt.

3. Smält sedan den vita chokladen i vattenbad.

4. Krossa polkagrisarna.

5. Bred den vita chokladen över den stelnade chokladen och strö de
krossade polkagrisarna över.

6. Låt stelna innan du bryter den i bitar.



Det här gjorde jag och Jonas i lördags. Vi prov smakade och Jonas tyckte det va sådär. Men han har dålig smak tycker jag! Jag tyckte att det nog skulle vara godast med bara vit choklad, men va gott ändå. Men sen är ju ingen av oss choklad fantaster så lite dumt att fråga oss. Men det va värt att göra det för våra mammor älskade det och vet att fler kommer göra det:)


Kommentarer
Postat av: liindblaads

Ohh vad kul :D barn e roliga

2010-12-21 @ 17:14:05
URL: http://liindblaads.se
Postat av: zandra-en färg i din vardag

oj det ser gott ut, jag måste prova receptet

2010-12-21 @ 17:27:42
URL: http://zandrasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0