Dricka eller inte dricka?

Idag är det valborg och vissa säger att ALLA ungdomar dricker.. Nae riktigt så är det väl inte?, jag vet flera stycken som inte ska dricka. De bryr sig helt inte enkelt om valborg även fast många gör det!

När jag va liten va valborg för mig att gå och kolla på brasan här i Lambohov, en annan gång va vi på ett annat ställe där de hade lite tivoli och så va vi på ett annat ställe också en gång där de hade massa fyrverkerier och där brukar de även filma ifrån.

Första gången jag "festa" på valborg va när jag va 15.  Jag hade festat innan det också så valborg va inte min första gång!! Jag va med en tjej kompis i lambohov, vi gick hem till hennes kille och där drack de. Jag kanske drack, 2-3 öl? Jag va varken full eller berusad alltså. Året efter va jag på fest men drack inte särskilt mycket då heller utan umgicks med kompisar. Så alltså det året jag skulle fylla 18 och va 17 va väl första gången som jag festa "stort" på valborg, hade en hel del dricka, grillade hemma hos en kompis och ja jag vart breusad.

Men jag har druckit väldigt många gånger i mitt liv, tyvär. Året 07 och 08 va värst drack i prinip varje helg. Vilket jag ångrar nu! Nu dricker jag ungefär en gång i månaden och det räcker gott och väl. Inan 07 drack jag lite då och då och det är synd att jag inte fortsatte så, för jag hade kul innan också då jag inte drack så ofta. Jag kan ha riktigt roligt utan alkohol och göra massa roligheter med kompisarna.

Det är synd att många är så fantailösa att det inte kan hitta på annat en gå ut och dansa och dricka med sina kompisar varje helg. Visst visa vill det men jag vet att en hel del gör det också för att det inte "finns" annat att göra! Ikväll ska jag dricka men det är för att jag inte festar så ofta nu kan jag ta det som en "ursäkt" att det faktiskt är valborg så jag kan få va hemma själv och ha lite grillning och förfest!


Oj vart ett långt inlägg, men ville berätta hur jag kände för det.


Ska ni dricka ikväll?

Kommentarer
Postat av: Sofie- Amor vincit omnia

jo det blir ju lite svårt :)



jag ska inte dricka ikväll..har väl sammanlagt druckit 10 gånger sen på 3 år :P

2010-04-30 @ 11:41:32
URL: http://sofieomnell.blogg.se/
Postat av: MissCM

sv: hah jo jag vet! men vi har inte någon sådan här.. eller jo, det har vi väl men jag litar bara på ett ställe.. ingen annan frisör får röra mitt hår :P haha

2010-04-30 @ 11:41:55
URL: http://misscm.blogg.se/
Postat av: Michaela / foto, design och vardagsliv

jag ska inte dricka :)

dricker typ aldrig, kan hända 3-4 gånger om året att jag tar en cider eller två :)

2010-04-30 @ 12:34:34
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: LORISSA

Första gången jag var full var på Valborg i 8:an. Jag var 13 år. Jättehemskt, börjar man verkligen så tidigt? Jag var inte ens först!



Numera är jag nykterist och trivs riktigt bra med det, eftersom jag kan festa lika bra ändå :)



sv: ja jag hoppas det :) Ska försöka!

2010-04-30 @ 13:08:46
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: MATILDA

Tack så jättemycket fina du :D

2010-04-30 @ 13:26:29
URL: http://lbm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0