Män som hatar kvinnor

Idag blev det att kolla idol, sitta och snacka och kolla på män som hatar kvinnor hos Martina med några av mina kära vänner och trevligt var det :) För er som inte sett filmen eller inte vet riktigt vad den handlar om så kommer det en kort förklaring nu som jag hittade på en sida (Y)

Filminfo:

Kategori: Drama/ Thriller

Regi: Niels  Arden oplev

Manus: Nicoolaj Arcel, Rasmus Heisterberg. Baserat på stieg Larsson bok. 

Skådespelare: Noomi Rapace - Lisbeth Salander
Mikael nyqvist- Mikael Blomqvist

Längd :
145 min

Lisbeth Salander är en ung talangfull hacker med en tung, mörk bakgrund. Hon har fått i uppdrag att vaska fram uppgifter om den förtalsåtalade journalisten Mikael Blomkvist.

Landets främsta industriledare Henrik Vanger ger Blomkvist ett annorlunda uppdrag. Ett försvinnande långt tillbaka i tiden ska utredas, något polisen gått bet på.




Min åsikt

Jag tyckte att filmen hade en bra handling, den va spännande och man kunde koncenterar sig på filmen trots längden och ibland vart det även ett par roliga tillfällen som man fick sig ett gott skratt till. Lisbeth var verkligen en tjej som gjorde en nyfiken man visste aldrig vad hon skulle komma med och jag måste bara se nästa film för jag vill veta mer om den tjejen! Den här filmen kan jag faktiskt inte klaga på så den måste ju bara få högtsa poängen och det brukar ju vara 5 så det blir en klar 5a! På filmen, se den folket, jag skulle kunna se den igen utan problem :D



Kan inte lägga upp en bild på filmen just nu eftersom det inte funkar:S  Något trassel tyvär :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0