Filmsnack (Y)

Eftersom jag gillar att se film och gör det en hel del så borde jag ju berätta om vad jag tyckte om filmen och kasta in lite fakta om filmen. Kanske är det någon ni fastnar för. Jag och jonas ser ofta 2 filmer per helg men tänkte bara berätta om två filmer jag gillar nu ialf nu!

Den här filmen såg vi föra fredagen hos Jonas :)

Filmtitel
: Airheead

Kategori:
Komedi

Regissör: michael Lehmann

Producent:
Mark Burg, Robert Simonds, Rich Wilkes

Skådespelare: Brendan Fraser,  Steve Buscemi, Adam Sandler

Speltid: 92 min

Handling
Tre IQ-befriade rockmusiker tar till drastiska metoder då deras musik gång på gång ratas av skivbolagen. Dom bryter sig in på en radiostation för i hopp om att få spela upp sin demo i radio. När dom inte får sin vilja igenom så finns det inget annat val: De tar hela radiostationen som gisslan.


Min åsikt

Filmen utspelar sig 94, men för mig spelade det igen roll för jag tyckte den va knasig men väldigt kul, de gjorde korkade saker som fick en att skratta. Den slutade aldrig att vara rolig och man visste heller aldrig hur den skulle sluta eftersom de kom med nya påhitt och roliga scener hela tiden som fick en att undra vad som egentligen skulle hända här näst. Filmen får fullpott alltså 5 pöäng!






Jag och Jonas såg den här på bio i lördags :)

Filmtitel: The ugly truth

Regi:
Robert Luketic
Kategori: Komedi, Romantik
Speltid: 1h 36m

Skådespelare:
Geard Butler, Katherine Heigl, Kevin Connolly, Bonnie Somerville, Vicki Lewis, Eric Winter

Handling
Abby Richters är en tv-värd på ett morgonprogram vars sökande efter Mr Perfekt har lett henne till hopplöst singel. Hon kommer dock vakna upp rejält när hennes chef parar ihop henne med Mike Chadway. En hårdnackad person som lovar att berätta hela sanningen om vad som får män och kvinnor att gå igång.
Min åsikt
När jag hörde talas om den här filmen tänkte jag inte så mycket på den utan det va Jonas om ville se den och jag tänkte visst varför inte?. Men nu är jag  glad över att jag såg den. För jag skrattade massor och skämdes till och med för hennes skull,  bara för hon var så pinsam! Ni måste bara se den! Den får absolut 5 poäng :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0