Tacotant!

Idag när jag var på vårdcentralen så såg jag en tant eller dam kanske jag borde skriva? Men ialf när jag va med Carro på vårdcentralen någon sommar, tror det va 05? Så skulle hon kolla sin astma och den där damen började fråga massa saker sen frågade hon vad vi gillade att äta? Då båda sa taco såklart! Hon sa att hon aldrig hade ätit det och jag och Carro fick chocken, HALLÅ DU HAR MISSAT GOD MAT! Vi sa inte så men tänkte (A)

Så hon började fråga vad vi hade i då vi berättade vilka grönskar vi gillade men även de grönskaker vi visste att andra hade. Sen frågade hon vad man hade mer och då kom vi till bröden och chipsen så fråga hon om man var tvungen att baka brödet och jag och Carro flina nästan lite;)..

Sen hade hon en fråga till, det vi tyckte va roligast av allt  och det var när hon frågade om hur man skulle göra köffärsen. Jag svarade bara då att man steker den tills den fått färg sen köper man med en påse som innehåller kryddor det är de som ger smaken och så häller man i den blandat med lite vatten, då fråga hon om man inte skulle krydda på egen hand också vi svara att man kunde det men att det inte blev lika gott enligt oss ialf.
Men hon tjattade om de där kryddorna flera gånger för hon kunde inte fatta att man knappt behövde göra något själv att man inte äns behövde krydda själv.


För oss i dagens läge är det ju helt uppenbart att man inte behöver det till taco, men för henne va det en chock, alltså vad då VÄRLDEN HAR FÖRÄNDRATS LÄSKIGT MYCKET. Jag vill inte bli gammal och sitta och undra varför man inte steker köttfärs längre för då är det väl att bara köpa maten varm och färdig direkt eller vad kommer hända? Det får vi se ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0