Det är nyttigt :)

Dom här 20 utvalda livsmedlen är fullproppade med polyfenoler, antioxidanter som saktar ner åldrandet och skyddar mot genetiska risksjukdomar som cancer och hjärtbesvär.

1. Äpplen

2. Björnbär

3. Svart te

4. Blåbär

5. Broccoli

6. Fullkornsflingor

7. Körsbär

8. Körsbärstomater

9. Kaffe

10. Tranbär

11. Mörk choklad

12. Grönt te

13. Apelsiner

14. Persikor

15. Plommon

16. Hallon

17. Röda vindruvor

18. Rödlök

19. Spenat

20. Jordgubbar

 

Ahaa då ska man börja äte mer allt av det här då, synd bara artt frukt är så dyrt men fakiskt väldigt gott! Skulle sitta fint med fruktsallad nu men det hinner jag inte skolan snart, min bästa dag enligt schemat börjar 12:30 längsta sovmorgonen slutar 15:00 det tidgaste jag får sluta och så min kortaste dag ja, jag hatar skolan men ska inte klaga på den här dagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0