Lucia movie night!

Igår var jag och Jonas på lucia movie night. Niklas skulle med följt med men stackar åkte på maginfluensa så vart bara vi. Men det visades tre filmer, förhandsvisnings filmer som inte gått på bio än alltså. Det började vid 24 och sluta 6:30 på morgonen och den första filmen som visades va denna.

Up in the air.


Ryan har länge varit helnöjd med sin sorgfria tillvaro, till stor del spenderad på flygplatser och hotell samt i hyrbilar över hela USA. Han kan bära med sig allt han behöver i en kabinväska, han är högstatusmedlem i varje existerande lojalitetsprogram för affärsresenärer och han är ytterst nära att nå sitt livs mål på 10 miljoner flygbonuspoäng – men trots allt detta har Ryan inte riktigt något att hålla fast vid. När han faller för en sympatisk medresenär hotar Ryans chef, inspirerad av en ung effektivitetsexpert, med att kalla hem honom för gott. Ställd inför den skrämmande, men samtidigt rätt lockande, tanken på att permanent markplaceras börjar Ryan fundera över vad det skulle innebära att faktiskt ha ett hem.

Genre: Drama
Biopremiär: 15 Januari 2010





Betyg av mig:

Det här är en film som jag inte skulle ha gått och sätt på bio annars kanske att jag skulle sätt den om någon senare hade den här hemma men jag gillar inte riktigt drama filmer men dock så va den här ändå helt okej, lite små seg ibland men man fick sig ett gott skratt så om man gillar drama så ska man absolut se den men av mig får den 3/5


Den andra som visades var snabba cash

Johan ”JW” Westlund lever dubbelliv som stekare på de hetaste inneställena på Stureplan. När han förälskar sig i överklasstjejen Sophie lockas han in en värld av organiserad brottslighet. Jorge gör en osannolik rymning från fängelset och är på flykt från både polisen och den jugoslaviska maffian. Hans plan är att göra en sista koksleverans och sedan lämna landet för gott. Mrado - brutal indrivare inom den jugoslaviska maffian är i konflikt med bossen Radovan. Han får i uppdragatt hitta Jorge, men tvingas samtidigt ta hand ta hand om sin 5-åringa dotter.Baserad på Jens Lapidus succéroman med samma namn.

Genre: Thriller, svensk
Biopremiär: 15 Januari 2010




Betyg av mig:

Jag tyckte att den här va spännade och bra, lite sorlig va den såklart men så är verkligenheten också så den får 4/5 av mig


Den sista som visades var: Old dogs

Två vänner och kollegor, en frånskild kärlekstörstande man, och en kärleksfull ungkarl får ett 6-årigt tvillingpar på halsen - deras liv vänds upp och ner just när de ska avsluta ett livsviktigt jobbavtal.

Genere: Familj, komedi
Biopremiär: 25 december 2009



Betyg av mig:

Jag skratta i stort sätt hela tiden det var verkligen en fin och underhållande film med mycket bra skådespelare, ja jag gillar verkligen Travolta! Så den får 5/5 av mig!



Det ingick även en mellan poppcorn och mellan dricka som man fick hämta ut när man ville under kvällen och efter första filmen fick man en baguett som var riktigt god tog dock en vegitarik eftersom jag inte gillar kyckling men ändå mums!   Så in gick det en mer flaska  och efter den andra filmen fick man en mössa som det stod don't  drink and dive på, sen efter sista fick man, klementin, lussebulle och festis och man fick även ta pepparkakor under hela tiden när man ville och allt detta kosta 220! Va absolut ett bra pris och en värd kväll rekomedneras mycket och allt folk va peppasde och satt och applåderade oh aa sjukt bra stämmning! Kanske gört om nästa år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0