Julen och julklappar

Jag brukar inte direkt fira jul de senaste åren har jag vart hemma instängd på mitt rum. Då jag fira jul på själva julafton senast  var nog 05 då vi var hemma hos min bror? Julen 07 var en fin julafton då var jag och min Sandy hemma själva först på morgonen. Sen va jag hos min Carro och var med hennes familj och släkt åt jul mat och fika och fick julklapp sedan gick jag hem för att gå ut med Sandy. På kvällen va jag hos Matilda åt mat där och va med när de öppna julklappar  och fick julklapp med såklart :) Senare på kvällen gick jag hem och la mig i soffan och myste med hund och film.

De andra åren har de bara blivit att vi öppnat julklappar på juldagen och ätit lite julmat men alls ingen julkänsla och inget kul! Sist jag hade kul på julafton var nog då jag var 11, 12? då farmor var frisk, mormor och farfar levde. När jag var liten fira vi först hos mig, syskonen mormor, farfar och farmor och föräldrarna. På juldagen åkte hela familjen hem till farmor och farfar där även kusin med sin familj kom. På annadagen åkte familjen hem till mormor där kusinerna från sthlm kom och min andra morbror och mina äldre kusiner. Det är så jag vill ha det men vet ju att det är omöjligt. Saknar det så mycket!

I år hade Tuva vattenkoppor, Leo halsfluss och bror gick på pencelin. Jag hade över 38 garders feber och hosta.  Så därför var jag inte så glad. Morbror från sthlm ringde och sa att han var sjuk så han och kusin kom inte. Min syster och hennes kille var vi oroliga för pgr av att de inte hörde av sig eller svara när vi ringde men, men fick veta varför sen.. Och somvanligt vart det massa bråk men troligen bor jag själv nästa jul och då skiter jag i det troligen. Julen bara sårar....



Men fick ialf julklappar och är självklart glad över dem. Tack allihopa!



Bilden är kass  men orkar inte fixa ^^





Glas- av min bor och hans söta familj.

Presenkort på bio 100 kr och tärnings örhängen
- av Syrran och Tobias.

En blå stickad tröja- av Lola och Mats ( Jonas föräldrar)

Två badrumshandukar-
av Sandy

Värme dyna för axlar och nacke, presenkort på gina 300, presenkort på ikano 400 och så ska jag få klassisk masage av en på mammas jobb nån gång under 2010.
- Fick det va mamma ♥

Jag får välja vart jag vill ha det och vad för sorts massage jag vill ha i en timma, fick även det söta kortet med apan. Jag älskar apor;) - av Jonas :)


Sen fick jag denna dvd- av pappa ( om den nu verkligen va från han :S )


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja jag tror det :D men vet inte om jag ska ha den eller inte, kanske lämnat tillbaka den :P tänkte prova den här hemma förts med :) du då? Just det, tänkte att alla kan komma med halv fem tåget och att ni ger typ 20-30 kr var för tacosen.. blir så dyrt om jag skulle betala allt själv :/<3

2009-12-28 @ 21:02:36
URL: http://bunnee.blogg.se/
Postat av: S

haha maybe i should! kul med sånt :D jag vet inte ens hur ni träffades ni när jag tänker på det :O hoppas du mår fint! :*

2010-01-08 @ 00:58:40
URL: http://assuefacente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0