Familj ?

Ja det finns massor olika slags familjer dom som har två mammor, en styv pappa/mamma massor syskon inga syskon alls, familjer med husdjur, fosterbarn, adopterade, släktingar som  bor hos familjen, ensamstående osv... Alla lever på olika sätt, vissa har en dag i veckan som är familjedag, vissa bestämda tider för maten så att alla ska äta tillsammans, vissa gör alltid saker ihop, vissa pratar knappt med varandra, barn som flytat hemifrån besöker ofta eller inte alls.

Min familj består av min mamma, hund, bror,syster, och pappa. Min bror flytta när jag va nio år eftersom han är 10 år älder en jag, min syter flytta då jag va 12 eftersom hon är 6 år äldre, min hund kom till familjen när jag var 12 år och innan desas har vi haft djur som marsvin, kanin, fiskar, salamandrar, hamstrar och orm, så djur är något som alltid funnits där. Men hur är det med familje akiviteterna? Ja min syster komer hit någon enstaka gång då vi firrar någon min bror med, men  nu har det blivit att han kommit lite mer när han fått två barn. Men jag har aldrig i hela mitt liv haft en familedag? Jag har hört från kompisar som vi ska ut och fiska, gå på bio, spela spel och grilla.. Vad har jag då haft? Jo semster vi har åkt på semster och gått på vattenland, djurparker, tivolin och sådan, så det kan väl räknas som en familjegrej? Men att äta ihop, nej det gör vi inte. På helgen brukar det bli någon gång men då är det äta sen går pappa för att sätta sig vid datorn.
Jag och mamma brukar ialf oftast sitta och prata en stund, för är det inte så man gör? Jo det tycker jag, men som sagt  om jag verkligen ska räkna min familj, då det känns som en familj då ingår  bara min mamma och hund i den, för de är de som jag har en normal kontakt med och mamma och jag kan några gång per år ialf, gå på bio, ut och äta sitta hemmma och se fotboll det är sådant jag tycker är viktigt och ska innehålla i en familj för att det ska bli bra.  Så om jag någon gång ska ha familj då vet jag vad jag vill.

Jag vill åka på semester, äta tillsammans där alla pratar och sitter kvar utan bråk ialf ibland. Jag vill ha familedagar då man hittar på något tillsammans för det behövs, alla har frågor, jag har massor av frågor jämt det har jag alltid haft men efttersom min mamma varit utbränd sen jag va 11 år så har jag inte vågat pressa henne på frågor som jag vill. Familjelivet är allt bra komplicerat, igentligen ska det vara en lätt sak då man finns till och kan prata med varandra något jag aldrig har haft  men min mamma har funnits där så gott hon kunnat och hon har gjort sitt bästa även fast det många gånger gått fel, men jag ska inte klandra henne för jag älskar henne och när hon kommit hem och gjort sig klar ska vi åka iväg och äta kina mat så får hon och jag ha våran egna familjestund :)


Men ni som har familjedagar och sådant jag just pratat om var tacksamma, för det är något jag önskar så gärna att jag hade!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men risk för att låta så jävla klok...



Men.. Nu har jag ju blivit några år äldre.. Jag var hemma hos mamma för några veckor sedan och hittade et block som jag skrev i när jag bodde hemma.. I det blocket stod det bara i princip dåliga saker.. Som dåtidens blogg. "Jag hatar mamma", "Jag vill flyta", "Livet suger". Och så vidare...



Vad jag egentligen vill säga är att jag tror det är ofrånkomligt att ha liknande tankar som "ung". Jag tror det är så det flesta känner. Till slut hittar man sig sig själv och då löser sig det flesta av dessa problem. Vägen kan vara lång men det är bara att hålla ut...



Sen uppkommer ju alltid nya problem men det är väl så det går till..

2008-09-14 @ 04:02:49
URL: http://kisalisa.blogspot.com
Postat av: Smsa Låna

Måste säga att jag verkligen uppskattar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2012-01-12 @ 23:12:24
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0