Vad betyder ditt namn?

Jag tittade runt lite på olika sidor för jag ville veta lite om mitt namn. Vad de kom ifrå? vad det betyder?  och hur vanligt det igentligen är? Kollade på två sidor först, men där fanns som vanligt mitt namn inte med. Nej brukar sällan se mitt namn på saker man kan köpa som mössor t.ex

Men det här hitta jag ialf.

Kristin

Förekomst

Mindre vanligt.

Härledning

En kortform av det latinska namnet Kristina, ursprungligen Christiania som betyder den kristna.

Äldsta belägg i Sverige

Runskrift från 1000-talet


Hittade detta på den här sidan:

http://www.historiska.se/misc/gemensam/Nomina/nomina/



Det finns ju så sjukt mycket namn, själv gillar jag inte mitt namn ,tycker det är fult och tråkigt, låter så gamal modigt.
Vet igentligen inte vad jag skulle annars velat heta men ändå. Därför jag nästan alltid presenterar mig som Chris. De flesta kallar ju mig det nu, till och med lärarna och mamma ibland.  Många tror att jag stavar mitt namn med ch, eftersom jag stavar chris så men hur fult och konstigt skulle det inte se ut om jag stavade chris, med k?, hahah men glad ialf att jag fick K, stavning till mitt riktiga namn, annars skulle jag ogillat det endå mer tror jag (:  Vissa vet nog inte ens att jag heter Kristin på riktigt för många har bara hört Chris, visst många frågar vad heter du igentligen?, men andra inte. Jag vet ialf om två som faktiskt heter Chris på riktigt här i linköping, lite små kul! :) Men nu får jag sluta roa mig har massor plugg att göra! =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0