Oförskämda människor på bussen

Idag när jag tog bussen hem från stan efter skolan som jag alltid gör om jag har sällskap med Emil. Men ialf bussen var väldigt full, nästan fullare en vanligt. Först kommer det i en man med rullstol, och man ser att det är besvärligt för han att ta sig fram då det är trångt och folk stor lite ivägen, det finns ju speciella platser för handikapade, men där va det full, han körde bort dit. Men tror ni någon flyttar på sig? Nej då, efter ungefär 5 minuter,  då en kvinna slutat skrika i sin mobil frågar hon om  han vill att hon ska flytta på sig. Men han svara nej. Men det skulle jag med gjort! Om någon fråga vill du att jag ska flytta på mig efter en stund, så skulle jag bara känt mig dum och sagt nej. Visst han kunde nu fått en bättre plats men han kände nog lite att han inte vill göra den argsinta kvinnan mer besvärad, men man såg att han tyckte att det var jobbigt. Senare kommer en barnvagn in, några ungar runt 12-13 års åldern sitter på platserna där barnvagen skulle fått plats om de orkat flytta på sina jävla ärslen, jag såg att mannen kollade på dem men de rörde inte en fena och man kan förstå att han inte orkar börja tjaffsa med dem. För om man ser någon handikappad eller med  barnvagn ska man fan flytta på sig. Ingen ska behöva be om det och känna sig dum. Det handlar om respekt som få har. Samma om det är fullt på bussen och idioter har sin jävla väska brevid sig, visst om det är lite folk på bussen men om, det är fullt! Ta bort väskjäveln så någon kan sitta, jag hatar själv att stå upp då det inte känns vidare säkert då många busschaufförer kör hej vilt och att det är trångt och dessutom väldigt halt idag. Så ja tänk på det här nästa gång ni åker buss!

peace and love (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0