Filmer!

Oh det finns sjuk mycket filmer, vissa filmer som typ allla har sett, vissa som hatas andra som älskas. Nu tänkte jag ge lite tips om några filmer som jag blivit berörda av,  Kanske har ni sett dem, om inte?  Se dem =)

Walk to remember

Landon Carter tillhör kärnan av det coola gänget på skolan. Folk ser upp till honom, inte bara för hans häftiga bil och tuffa stil, utan för att han själv vet att han är ball. När grupptrycket i gänget leder till en svår olycka händer dock saker som inte var planerade. Helt plötsligt uppenbarar sig en tjej som visserligen alltid gått i Landons klass men som ingen brytt sig om och speciellt inte Landon. Hon ser något i honom som varken han själv eller andra har upptäckt..

Jag tycker filmen är så bra! EN riktigt snyftar film så jävla känslig och fin musik med fin kärlek åh ;)  Den får 5/5 även fast det var länge sen jag såg den. Skulle ju kunna se om den så :)

Dagboken
Ett sentimentalt kärleksdrama baserat på Nicholas Sparks bestseller ”The notebook”. Det episka upplägget, att en äldre man läser ur en dagbok för en kvinna med Alzheimer, gör att vi får ta del av en story . Vi anar, och får snart bekräftat att dessa två berättelser rör samma människor i olika skeden av livet. Vi får ta del av parets möte och sommarförälskelse i Seabrook, hotet mot deras kärlek: klasskillnader och konventioner, och den för genren obligatoriska separationen.

Detta är en annan slags kärleks historia som kan få en att fälla en och en annan tår, så berörande och fin! Va också länge sen sist men skulle kunna se om den. Den får 4/5

Saving private Ryan

Historien, som ses genom ögonen på en trupp amerikanska soldater, börjar med andra världskrigets historiska invasion, D-dagen, för att sedan förflytta sig bortom stranden när männen ger sig in på ett farligt specialuppdrag. Kapten John Miller (Tom Hanks) måste leda sina män bakom fiendens linjer för att hitta menige James Ryan, vars tre bröder dödats i strid. Med oddsen emot sig ifrågasätter männen sina order. Varför ska åtta män riskera sina liv för att rädda en man? Omgivna av krigets brutala verklighet söker var och en sitt eget svar - och styrkan att vinna över en osäker framtid med heder, anständighet och mod.

En film som fick mig att bli tagen för deras mod, för hur de levde och var för det de gjorde. Jag blir stolt när jag tänker på alla soldater som räddar liv!  Skulle kunna se denna igen också , va ju ännu längre sen man såg denna! Den får 5/5

Nu
blev det tre snyftar historier men var tvungen att nämna dem, tyckter att de är så värda att se! Jag kanske borde ta och skriva om tre bra komedie filmer nästa gång? Ge förslag om det är någon film ni tycker jag borde se:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0